Ten w pełni hybrydowy samochód z segmentu B można zamawiać od początku lutego u wszystkich dealerów Mazdy w cenie od 79 900 zł za wersję Pure z pakietem systemów bezpieczeństwa, adaptacyjnym tempomatem, klimatyzacją automatyczną oraz interfejsem Android Auto i Apple CarPlay. Pierwsze egzemplarze Mazdy 2 Hybrid trafią do klientów w Polsce na początku kwietnia.
Nowa Mazda2 Hybrid jest dla marki Mazda samochodem bardzo ważnym w kontekście jej dążenia do realizacji celów wytyczonych w strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, czyli długoterminowej wizji rozwoju technologicznego Mazdy. Mówiąc konkretnie, zgodnie z postanowieniami Porozumienia Paryskiego, celem marki jest osiągnięcie do roku 2050 neutralności śladu węglowego we wszystkich obszarach działalności (co obejmuje produkty, technologie, procesy produkcji i sprzedaży). We wszystkich segmentach pojazdów istnieją coraz silniejsze tendencje ku dalej posuniętej elektryfikacji. W segmencie B pojazdy z napędem hybrydowym już obecnie cieszą się największą popularnością po silnikach benzynowych.
Żwawy maluch w dobrej cenie
Pełny napęd hybrydowy Mazdy 2 Hybrid, osiągający moc 116 KM pozwala uzyskać zużycie paliwa mierzone wg procedury WLTP na poziomie 3,8 l/100 km, przy emisjach CO2 87 g/km. Działając w trybie czysto elektrycznym (EV), Mazda 2 Hybrid generuje zerowe emisje CO2, NOx i cząstek stałych w gazach wydechowych.
Mazda spodziewa się, że do roku 2030 co najmniej 40 proc. jej gamy w Europie stanowić będą pojazdy o napędzie w pełni elektrycznym oraz że wszystkie jej pozostałe modele będą w jakimś stopniu zelektryfikowane.
Czytaj też:
Kultowa Mazda MX-5 po zmianach na 2022 rok. Bardziej „klei” w zakrętach
Mazda 2 Hybrid