To najważniejszy debiut Forda w tym roku. Ile kosztuje E-Transit?

To najważniejszy debiut Forda w tym roku. Ile kosztuje E-Transit?

Ford E-Transit
Ford E-Transit Źródło:Ford
Debiutuje, wraz z cennikiem, w pełni elektryczny E-Transit. W Polsce Ford przygotował specjalną ofertę i wyspecjalizowaną sieć dilerską.

E-Transit, w pełni elektryczny samochód dostawczy Forda, już wkrótce znajdzie się w rękach pierwszych polskich klientów. Marka przygotowała wyspecjalizowaną sieć dilerską, która zajmie się sprzedażą oraz obsługą posprzedażną tego pojazdu. E-Transit, jak przekonuje Ford „już w bazowej wersji znacznie wyróżnia się pod względem parametrów technicznych, osiągów oraz wyposażenia standardowego na tle bezpośrednich konkurentów ze swojego segmentu”.

22 warianty auta

Ford przyjmuje już zamówienia na Forda E-Transita. W Polsce dostępne są 22 warianty samochodu, na których jednak jego możliwości się nie kończą. E-Transit może także być zabudowany w niemal identycznym stopniu, jak jego spalinowy odpowiednik.

Ford E-Transit jest elektryczną wersją jednego z najlepiej sprzedających się vanów na świecie. Poza wszystkimi cechami auta spalinowego przejął od niego także wygląd. Jedynym wizualnym wyróżnieniem elektrycznej wersji jest charakterystyczna krata wlotu powietrza z niebieskimi listwami. Samo nadwozie nie ma jednak zmian w stosunku do wersji spalinowej.

E-Transit oferuje bogate wyposażenie już w standardzie. Znajduje się w nim klimatyzacja automatyczna EATC, 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold, uruchamianie samochodu za pomocą przycisku czy E-Shifter, rotacyjny selektor zmiany przełożeń. Funkcjonalności bazowej wersji dopełnia winylowa podłoga przedziału ładunkowego. Opcjonalnie dostępny jest natomiast Pro Power OnBoard, a więc system, przez który samochód może zmienić się w źródło prądu. Dostarcza maksymalnie 2,3 kW mocy, dzięki czemu można używać np. elektronarzędzi bez stacjonarnego źródła prądu.

Baterie pod podłogą

Baterie samochodu umieszczono pod podłogą, dzięki czemu w żaden sposób nie ucierpiała przestrzeń ładunkowa, której maksymalna pojemność wynosi 15,1 m3. Zmiany dotknęły natomiast zawieszenie, które zostało ulepszone – resory ze spalinowej wersji Transita zostały zastąpione wielowahaczowym zawieszeniem tylnym.

Samochód może być ładowany prądem zmiennym (do 11,3 kW) oraz prądem stałym. Czas ładowania samochodu od 0 do 100 proc. prądem zmiennym o mocy 11,3 kW wynosi 8,2 godziny, podczas gdy naładowanie go prądem stałym o mocy 115 kW od 15 do 80 proc. trwa 34 minuty.

Oferta Forda w Polsce

Ford Polska przygotował zróżnicowaną ofertę, która obejmuje 22 warianty samochodu. Wszystkie są wyposażone w umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności użytkowej na poziomie 67 kWh.

Samochód jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia – van, van brygadowy oraz podwozie z pojedynczą kabiną. Każda wersja jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych o mocy 184 KM albo 269 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm, a napęd przekazywany jest na tylne koła.

Jako van samochód dostępny jest w dwóch seriach – 350 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3 500 kg) i 425 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 4 250 kg). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1 630 kg w wersji 425 L3H2.

Ładowność i zasięg

E-Transit van – ładowność

  • 350 L2 H2 – 940 kg
  • 350 L3 H2 – 880 kg
  • 350 L4 H3 – 720 kg
  • 425 L3 H2 – 1 630 kg
  • 425 L4 H3 – 1 470 kg

E-Transit van brygadowy jest dostępny w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4 250 kg i rozstawie osi L3. Do wyboru pozostaje wysokość dachu – H2 i H3. E-Transit podwozie z pojedynczą kabiną jest dostępny zarówno w serii 350, jak i 425. Do wyboru jest także rozstaw osi – L3 i L4.

Zasięg dostępnych w Polsce wersji wynosi od 240 kilometrów dla wersji 350 L4H3 do 308 km dla wersji 425 L4H3. Harmonogram ładowania E-Transita pozwala rozpocząć ładowanie pojazdu tak, aby zakończyło się ono tuż przed rozpoczęciem pracy. Pozwala to na uzyskanie optymalnej temperatury baterii, a tym samym zmaksymalizowanie zasięgu pojazdu.

E-Transit – zasięg WLTP

  • 350 L2 H2 – 260 km
  • 350 L3 H2 – 257 km
  • 350 L4 H3 – 240 km
  • 425 L3 H2 – 308 km
  • 425 L4 H3 – 288 km

Cennik modelu

Ceny modelu rozpoczynają się od 226 770 zł (cena detaliczna bez VAT) za wersję E-Transita podwozie z kabiną serii 350 L3 i silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a brygadowego vana od 245 660 zł. Samochód w wersjach z serii 350 (kategoria pojazdu N1) kwalifikuje się do otrzymania dopłat z programu „Mój Elektryk”. Dofinansowanie może wynieść nawet 70 tys. zł.

Oto szczegółowy cennik Forda E-Transita:

Cennik Forda E-TransitaCennik Forda E-TransitaCzytaj też:
Ford chce zelektryfikować Europę. Rzuci na rynek 7 nowych modeli, w tym przełomowego crossovera

Galeria:
Ford E-Transit
Źródło: Ford