Lexus UX w nowej wersji F Sport Design. Na dodatek w promocji

Lexus UX w nowej wersji F Sport Design. Na dodatek w promocji

Lexus UX
Lexus UX Źródło:Lexus
Nowa wersja F Sport Design Lexusa UX łączy sportową stylistykę z bogatym wyposażeniem i wysokiej jakości materiałami w kabinie. Auto w wersji hybrydowej oferowane jest z rabatami do 35 tys. zł.

Lexus UX to miejski crossover, który na europejskim rynku jest od 2019 roku. W pierwszych czterech miesiącach 2022 roku był najchętniej kupowanym autem marki w Europie. W Polsce UX jest drugim najchętniej wybieranym Lexusem, tuż za modelem NX. Co czwarty zarejestrowany do maja tego roku w Polsce Lexus to właśnie UX.

Lexus UX z nowym systemem multimediów

W salonach Lexusa można już zamawiać nową odsłonę modelu UX. Zbudowany na sztywnej płycie podłogowej GA-C samochód ma teraz udoskonalony układ jezdny, który daje większą pewność prowadzenia i zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy. Najwięcej zmian zaszło jednak we wnętrzu.

Lexus UX

Nowy UX otrzymał najnowszy system multimediów, który w zależności od wersji wyposażenia ma 8- lub 12,3-calowy ekran dotykowy. Standardem jest też nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o natężeniu ruchu drogowego. Dzięki łączności z internetem, system może udostępniać (na wybranych rynkach) informacje np. o cenach na stacjach paliw. Ponadto auto aktualizuje oprogramowanie online, bez konieczności wizyty w serwisie. Korzystanie z nowego systemu multimediów jest łatwiejsze dzięki umiejscowieniu ekranu dotykowego o 143 mm bliżej kierowcy.

Lexus UX

System multimediów można obsługiwać przy pomocy nowego, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, wywoływanego komendą „Hey Lexus”. Układ został tak zaprogramowany, by rozumieć naturalną mowę, a także rozpoznać komendy mimo hałasów w tle. System jest w stanie rozróżnić, czy mówi do niego kierowca czy pasażer. Wybranymi funkcjami UX-a można też sterować zdalnie przy pomocy aplikacji Lexus Link – w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.

Duże możliwości konfiguracji

Lexus UX dostępny jest z silnikiem benzynowym o mocy 173 KM (UX 200) lub z hybrydą czwartej generacji (UX 250h) w wersji z napędem na przód lub na cztery koła E-FOUR. UX 250h ma 184 KM mocy.

Lexus UX

Samochód oferowany jest w sześciu wersjach wyposażeniowych. Standardem w każdym UX-ie jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, nowy system multimediów, pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 2.5 z udoskonalonym systemem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). PCS zawiera asystenta skrętu na skrzyżowaniu (ITA), który wspiera kierowcę w bezpiecznym wykonaniu manewru, a także funkcję wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), która pomaga ominąć przeszkodę bez opuszczania swojego pasa ruchu.

Paleta kolorów nadwozia obejmuje 12 lakierów, a także sześć wariantów dwukolorowych kompozycji z kontrastującym czarnym dachem. W zależności od wybranej wersji tapicerka może być wykonana z tkaniny, tkaniny Tahara, skóry syntetycznej Tahara lub skóry naturalnej. Na bogatą ofertę składa się 14 wariantów obszycia wnętrza.

Lexus UX

Wersja F Sport Design z rabatem do 35 tys. zł

Nowością w gamie UX-a jest wersja F Sport Design. Wyróżnia się czarnym grillem ze wzorem kratki w kształcie litery L i tylnym zderzakiem w stylistyce F Sport. Ma też 18-calowe felgi aluminiowe o 10 ramionach, które pokryto ciemnym metalicznym lakierem. Ponadto UX w wersji F Sport Design może mieć dwukolorowe malowanie nadwozia z czarnym dachem.

We wnętrzu UX-a w wersji F Sport Design znajdziemy tapicerkę ze skóry syntetycznej Tahara, podgrzewane przednie fotele oraz kierownicę i dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią oczyszczania powietrza Nanoe. Wyposażenie obejmuje również kamerę cofania, automatyczne wycieraczki, reflektory LED z automatycznymi światłami drogowymi, chromowane religi dachowe oraz czarne nakładki na błotniki. Auto ma też w ładowarkę indukcyjną, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania (RCTAB), który pomaga uniknąć kolizji przy wyjeżdżaniu z prostopadłych miejsc parkingowych.

UX 250h w wersji F Sport Design dostępny jest z rabatem do 35 tys. zł. Model z napędem na przód kosztuje od 174 900 zł. Wersja z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR ma promocyjną cenę od 199 900 zł.

Czytaj też:
Piąta generacja Lexusa RX. Takiego flagowego SUV-a Japończycy jeszcze nie oferowali

Galeria:
Lexus UX
Źródło: Lexus