Na drogie auta nas stać. Samochody premium idą jak świeże bułeczki

Na drogie auta nas stać. Samochody premium idą jak świeże bułeczki

Dodano: 
Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster / Źródło: Porsche AG
Sprzedaż aut w Polsce ma się dobrze, ale tych z wyższej półki jeszcze lepiej. Producenci samochodów z wyższej półki zacierają ręce.

Jak wynika z danych IBRM Samar w kwietniu 2019 roku kupiliśmy i zarejestrowaliśmy 6 880 samochodów klasy premium, o 16,66 proc. mniej w porównaniu z marcem, ale o 22,73 proc. więcej niż w kwietniu 2018 roku.

W całym pierwszym kwartale 2019 roku kupiliśmy 25 847 aut z wyższej półki, o 12,25 proc. więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego. Rynek wszystkich aut osobowych urósł w tym czasie o zaledwie 0,79 proc.

Liderem pierwszego kwartału zostało BMW, które sprzedało 6 285 aut, o 52,62 proc. więcej niż przed rokiem. Wiceliderem zestawienia w okresie styczeń-kwiecień 2019 r. został Mercedes z 6 063 rejestracjami (plus 10,46 proc.). Na trzecim miejscu podium uplasowało się Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował 4 687 nowych samochodów osobowych (o 15,15 proc. mniej w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku). Czwarte miejsce przypadło Volvo.

W samym kwietniu najwięcej aut z wyższej półki sprzedały kolejno: BMW, Mercedes, Volvo, Audi, Lexus, Porsche, Land Rover, Mini, Jaguar i Infiniti.

Jeśli chodzi o bestsellery tego roku, czyli najpopularniejsze modele, to w pierwszym kwartale numerem jeden okazało się Volvo XC 60 z 1 878 rejestracjami, które wyprzedziło w zestawieniu BMW serii 3 (1 100 egzemplarzy) i BMW serii 5 (1 031 egzemplarzy).

Czytaj także:
Jakie nowe auta wybiera przeciętny Kowalski?

Źródło: IBRM Samar

Czytaj także