Kobiety się nie przywiązują. Wybierają „młodszy model”

Kobiety się nie przywiązują. Wybierają „młodszy model”

Kobieta za kierownicą
Kobieta za kierownicą Źródło: Pixabay / Fotonerd
Kobiety w Polsce same kupują auta, a przynajmniej robi to coraz więcej z nich. Panie zwracają uwagę przede wszystkim na wiek samochodu, jego wyposażenie i stan techniczny.

Kobiety najczęściej wybierają auta typu kombi, MPV (minivany) i SUV-y. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez AAA Auto z okazji Dnia Matki oraz Dnia Dziecka.

Analiza dowodzi, że systematycznie obniża się wiek aut wybieranych przez Polki: w 2019 roku wynosił on średnio 7,2 roku, podczas gdy w 2018 roku – 7,5 roku. Średnia cena zakupu to 37 307,14 złotych.

Czy kobiety zwracają uwagę na kolor? No cóż, badania tego nie potwierdzają. Z palety barw nadwozia kobiety najchętniej wybierały kolory czarny, srebrny oraz szary.

Na podium w rankingu marek najpopularniejszych wśród klientek znalazły się: Renault, Opel i Nissan. Panie najczęściej wybierały modele: Nissan Qashqai, Nissan Juke oraz Opel Astra. 15,4 proc. wszystkich samochodów kupionych przez kobiety miało skrzynie automatyczne, 58,5 proc. – silnik benzynowy, zaś 85 proc. – napęd na jedną oś.

– Priorytetem dla Polek jest bezpieczeństwo, komfort jazdy i przestronne wnętrze samochodu. Wiele naszych klientek jest matkami, a te z kolei wśród istotnych czynników, prócz wcześniej wymienionych, cenią także wielkość bagażnika, możliwość zamontowania fotelików dla dzieci czy inne udogodnienia przydatne w czasie podróży z dziećmi – powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna Aures Holdings (operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO).

Czytaj też:
Które auta mają najlepsze zawieszenie? Oceniają mechanicy

Źródło: AAA Auto, IBRM Samar