W najnowszym raporcie „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” firmy badawczej Kantar Millward Brown Toyota została uznana za najbardziej wartościową markę świata po raz 7. z rzędu i 12. od początku istnienia tego badania.
Według oceny Kantar Millward Brown wartość marki Toyota wynosi obecnie 29,15 miliardów dolarów. Co ciekawe, w zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajęła 41. miejsce. Przemysł motoryzacyjny cofa się, bo w rankingu dominują firmy internetowe, technologiczne, sprzedawcy i telekomy.
Branża motoryzacyjna zanotowała w tym roku spadek średniej wartości marek aż o 7 proc. Wynika to z tego, że cały sektor znajduje się w przededniu rewolucyjnych zmian i dlatego z rozwojem poszczególnych marek wiąże się wiele niewiadomych. Jak podkreślają autorzy raportu BrandZ, w nadchodzącym roku producenci samochodów skupią się na swoich planach wprowadzania do sprzedaży nowych modeli elektrycznych. Między motoryzacyjnymi markami dojdzie do śmiertelnego starcia, którego zwycięzców i przegranych naprawdę trudno wyłonić.
Top 10. najbardziej wartościowych marek ze świata motoryzacji to (wartość w mln dolarów):
-
Toyota – 29 151 (spadek o 3 proc.)
-
Mercedes-Benz – 23 355 (spadek o 9 proc.)
-
BMW – 23 326 (spadek o 9 proc.)
-
Honda – 11 749 (spadek o 7 proc.)
-
Ford – 11 211 (spadek o 12 proc.)
-
Nissan – 10 554 (spadek o 8 proc.)
-
Tesla – 9 285 (spadek o 1 proc.)
-
Audi – 8 556 (spadek o 11 proc.)
-
Volkswagen – 6 707 (spadek o 12 proc.)
-
Porsche – 5 817 (nowa w zestawieniu)
A tutaj top 25 najbardziej wartościowych marek świata bez podziału na branże (jak widać, nie ma w nich marek motoryzacyjnych):
Czytaj też:
Koniec z kupowaniem aut na własność, to się nie opłaca