Czterej królowie Europy. Te auta po prostu się podobają

Czterej królowie Europy. Te auta po prostu się podobają

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc Źródło: Volkswagen
Podsumowań pierwszego półrocza tego roku wciąż nam nie dosyć. Tym razem wskazujemy cztery auta, które szturmem zdobywają Europę. Czy w Polsce wszystkie sprzedają się równie dobrze?

Ranking najlepiej sprzedających się samochodów w I półroczu tego roku w Europie otwiera – jak zawsze – Volkswagen Golf. Król jest jeden, można by rzec, tak było jest i (?) będzie. Jednak sprzedaż najpopularniejszego kompaktowego auta spada, jeśli porównać wyniki do tego samego okresu ubiegłego roku. Tak samo zresztą jak dwóch innych aut z pierwszej piątki – Volkswagena Polo i Forda Fiesty.

Jednak w pierwszej dwudziestce, którą zobaczycie poniżej, są cztery auta, których najnowsze wcielenia zachwyciły Europejczyków. Ich sprzedaż wzrosła radykalnie, kilkadziesiąt procent w porównaniu do 2018 roku (I półrocza). Królami – jak dotąd – bieżącego roku są Dacia Duster, Volkswagen T-Roc oraz Mercedes Klasy A i… Fiat Panda.

Jak widać, przekonanie o tym, że na Starym Kontynencie powodzeniem cieszą się wyłącznie SUV-y jest błędne. Także crossovery i małe auta miejsce bronią swojego miejsca w rankingu.

Jak na tle Europy wypada Polska? Obraz w naszym kraju fałszuje nieco struktura sprzedaży. Za 4/5 rynku odpowiadają zakupy firmowe. A firmy preferują auta Skody i Toyoty. Jeśli już jednak prześledzić gusta statystycznego Kowalskiego, to także okaże się, że wybiera on Dacię Duster właśnie, a dopiero potem Yarisa, Fabię, Fiata Tipo, Corollę i Aurisa. Jeśli chodzi o Europę, to pierwsza Toyota znalazła się dopiero na 14. miejscu, a Skoda na 10.

Oto pełen ranking najpopularniejszych 20 samochodów Europy za I półrocze 2019 roku.

  1. Volkswagen Golf: 220 825 egzemplarzy (-14 proc.)
  2. Renault Clio: 188 177 (+1 proc.)
  3. Volkswagen Polo: 147 191 (-10 proc.)
  4. Ford Focus: 128 827 (+9 proc.)
  5. Ford Fiesta: 126 321 (-20 proc.)
  6. Peugeot 208: 125 643 (-5 proc.)
  7. Opel Corsa: 123 580 (+5 proc.)
  8. Dacia Sandero: 123 069 (+7 proc.)
  9. Renault Captur: 121 970 (0 proc.)
  10. Skoda Octavia: 121 042 (-2 proc.)
  11. Citroen C3: 119 951 (+3 proc.)
  12. Volkswagen Tiguan: 118 199 (-9 proc.)
  13. Dacia Duster: 117 547 (+21 proc.)
  14. Toyota Yaris: 117 168 (+2 proc.)
  15. Nissan Qashqai: 116 407 (-14 proc.)
  16. Volkswagen T-Roc: 114 378 (+61 proc.)
  17. Peugeot 3008: 107 794 (-3 proc.)
  18. Fiat Panda: 105 896 (+15 proc.)
  19. Fiat 500: 101 543 (-8 proc.)
  20. Mercedes Klasy A: 100 807 (+44 proc.)

Czytaj też:
Ani Skoda, ani Toyota. Kowalski wybiera inne auto