Marka to wartość sama w sobie. Daje rozpoznawalność i zaufanie. Czasami budzi też niechęć i odrzuca. Znak towarowy jest wartością dla każdej szanującej się i chcącej, żeby ją szanowano firmy. To po nim klienci ją rozpoznają.
Jakie są najlepsze marki świata? Ranking od lat przygotowuje Interbrand, amerykańska firma konsultingowa, sama szanowana i godna zaufania. W jej ostatnim zestawieniu na czołowych pozycjach są trzy technologiczne i handlowe giganty ze Stanów Zjednoczonych. W „Best Global Brands 2019” wygrały Apple (1. miejsce, wzrost o 9 proc.), Google (2. miejsce, wzrost o 8 proc.) i Amazon (3. miejsce, wzrost o 24 proc.). Tuż za podium znalazły się kolejno: Microsoft, Coca-Cola i Samsung, a na siódmym miejscu uplasowała się Toyota.
No właśnie, postanowiliśmy wyłuskać z „Best Global Brands 2019” firmy motoryzacyjne, żeby dowiedzieć się, które są „best”, czyli najlepsze (wg Amerykanów z Interbrands).
Oto one:
-
7. miejsce – Toyota
-
8. miejsce – Mercedes
-
11. miejsce – BMW
-
21. miejsce – Honda
-
35. miejsce – Ford
-
36. miejsce – Hyundai
-
40. miejsce – VW
-
42. miejsce – Audi
-
50. miejsce – Porsche
-
52. miejsce – Nissan
-
77. miejsce – Ferrari
-
78. miejsce – Kia
-
85. miejsce – Land Rover
-
90. miejsce – Mini
-
99. miejsce – Harley-Davidson
Jak widzicie, sporo jest tego. A cały ranking znajdziecie na stronie „Best Global Brands 2019”.