Toyota wyżej niż Mercedes. Ferrari o włos przed Kią

Toyota wyżej niż Mercedes. Ferrari o włos przed Kią

Toyota Yaris 4. generacji
Toyota Yaris 4. generacji Źródło: Toyota
Zastanawialiście się kiedyś, które marki są najbardziej wartościowe na świecie? Macie rację: Apple, Google i Amazon. A z tych motoryzacyjnych?

Marka to wartość sama w sobie. Daje rozpoznawalność i zaufanie. Czasami budzi też niechęć i odrzuca. Znak towarowy jest wartością dla każdej szanującej się i chcącej, żeby ją szanowano firmy. To po nim klienci ją rozpoznają.

Jakie są najlepsze marki świata? Ranking od lat przygotowuje Interbrand, amerykańska firma konsultingowa, sama szanowana i godna zaufania. W jej ostatnim zestawieniu na czołowych pozycjach są trzy technologiczne i handlowe giganty ze Stanów Zjednoczonych. W „Best Global Brands 2019” wygrały Apple (1. miejsce, wzrost o 9 proc.), Google (2. miejsce, wzrost o 8 proc.) i Amazon (3. miejsce, wzrost o 24 proc.). Tuż za podium znalazły się kolejno: Microsoft, Coca-Cola i Samsung, a na siódmym miejscu uplasowała się Toyota.

No właśnie, postanowiliśmy wyłuskać z „Best Global Brands 2019” firmy motoryzacyjne, żeby dowiedzieć się, które są „best”, czyli najlepsze (wg Amerykanów z Interbrands).

Oto one:

  • 7. miejsce – Toyota
  • 8. miejsce – Mercedes
  • 11. miejsce – BMW
  • 21. miejsce – Honda
  • 35. miejsce – Ford
  • 36. miejsce – Hyundai
  • 40. miejsce – VW
  • 42. miejsce – Audi
  • 50. miejsce – Porsche
  • 52. miejsce – Nissan
  • 77. miejsce – Ferrari
  • 78. miejsce – Kia
  • 85. miejsce – Land Rover
  • 90. miejsce – Mini
  • 99. miejsce – Harley-Davidson

Jak widzicie, sporo jest tego. A cały ranking znajdziecie na stronie „Best Global Brands 2019”.

Źródło: Interbrand