Ford w drugim kwartale 2021 roku sprzedał w Europie 242 618 samochodów. To wzrost o 43,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Daje to Fordowi 6,2 proc. udziału w rynkach, na których sprzedaje samochody.
Kluczowym rynkiem dla Forda w tym okresie była Wielka Brytania, gdzie sprzedano 68 107 egzemplarzy. Wzrost o 38 446 egzemplarzy w porównaniu do zeszłego roku oznacza udział w brytyjskim rynku na poziomie 11,6 proc.
Wzrost na kluczowych rynkach
Marka świetnie radziła sobie także na pozostałych kluczowych rynkach, w Niemczech, Włoszech, Francji i Hiszpanii zwiększając sprzedaż na każdym z nich. Poza Wielką Brytanią, Ford może pochwalić się ponad 10-procentowym udziałem w rynku także w Irlandii (11,7 proc.) oraz na Węgrzech (11,4 proc.).
W pierwszym półroczu 2021 r. do klientów trafiło 502 677 egzemplarzy Forda, co zapewniło udział w rynku na poziomie 6,6 proc. Ze sprzedażą na poziomie 138 303 egzemplarzy marka ma 12,3 proc. udziału w rynku motoryzacyjnym Wielkiej Brytanii. Sprzedaż na rynkach Francji, Hiszpanii oraz Włoch była wyższa w pierwszym półroczu 2021 w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, natomiast na rynku niemieckim Ford odnotował spadek sprzedaży w porównywanych okresach.
Mocny kwartał bestsellerów Forda
Zdecydowanie najpopularniejszym modelem Forda w drugim kwartale 2021 r. była Puma. Nowych nabywców znalazło 43 677 egzemplarzy, co w połączeniu z pierwszym kwartałem daje liczbę 83 246 egzemplarzy w pierwszym półroczu 2021 r. To blisko 47 tysięcy więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Drugim najlepiej sprzedającym się modelem Forda w Europie w drugim kwartale 2021 r. był Transit Custom, który pozostaje bestsellerem marki w 2021 roku, jeśli chodzi o samochody dostawcze. Nabywców znalazło 32 767 gzemplarzy tego modelu, zaś w cały półroczu to 70 604 egzemplarze, o 22 293 więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost rok do roku o 46,14 proc.
Świetnie sprzedaje się także większy SUV Forda, Kuga. W drugim kwartale nowych uzytkowników znalazło 31 347 egzemplarzy, co zwiększyło sprzedaż w pierwszej połowie roku do 61 994. Co istotne, połowę zakupionych przez klientów egzemplarzy stanowi wersja hybrydowa plug-in.