Znamy największego producenta samochodów na świecie. Co ma wspólnego z najpopularniejszą marką?

Znamy największego producenta samochodów na świecie. Co ma wspólnego z najpopularniejszą marką?

Toyota GR GT3 Concept
Toyota GR GT3 Concept Źródło: Toyota
Drugi raz z rzędu Japończycy z Toyoty triumfują w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych świata, a ich macierzysty koncern zostaje producentem aut numer 1.

Koncern Toyota Motor Corporation został największym producentem na świecie w 2021 roku – po raz drugi z rzędu. Sprzedał prawie 10,5 miliona samochodów, co oznacza 10,1-procentowy wzrost.

Toyota, która jest od 12 lat jest najpopularniejszą marką na świecie, również wygrała. W 2021 roku sprzedała 9 615 157 samochodów, o 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej samochodów Toyoty kupiono w krajach Azji – 3 135 228 egzemplarzy (+13,2 proc.), w tym w Chinach (1 944 010 egzemplarzy, wzrost o 8,2 proc.), w Ameryce Północnej (2 681 219 aut, wzrost o 11,3 proc.) i w Europie (1 037 126 aut, wzrost o 7,8 proc.).

Produkcja przekroczyła 10 milionów aut

Cała Toyota Motor Corporation wyprodukowała w minionym roku 10 076 246 samochodów, o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 8 583 985 egzemplarze to auta Toyoty. Marka zwiększyła produkcję na świecie o 8,4 proc. Europejskie fabryki łącznie opuściło w ciągu roku 731 739 samochodów, o 8,1 proc. więcej niż w 2020 roku.

– Rok 2021 był dla Toyoty rokiem wielu rekordów. Jesteśmy największym producentem i najpopularniejszą marką na świecie, pobiliśmy kolejny rekord sprzedaży hybryd i z sukcesem wprowadziliśmy do salonów wiele nowych modeli. Toyota odniosła ogromny sukces nie tylko w skali globalnej, ale także w Polsce i w Europie. W naszym kraju jesteśmy absolutnym liderem sprzedaży, natomiast na wymagającym europejskim rynku wspięliśmy się na drugie miejsce – mówi Robert Mularczyk, PR senior manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Ponad 2,6 miliona zelektryfikowanych aut Toyoty

Toyota ustanowiła kolejny rekord sprzedaży zelektryfikowanych samochodów. W 2021 roku do klientów trafiło 2 621 925 tych pojazdów, o 33,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 2 482 236 auta to pełne hybrydy (wzrost rok do roku o 27,0 proc.). Sprzedaż hybryd plug-in wyniosła 111 882 auta – to o 130,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Nabywców znalazło też 5 918 elektrycznych pojazdów na wodorowe ogniwa paliwowe (+234,4 proc.) i 14 407 bateryjnych aut elektrycznych (+330,6 proc.). Pozostałe technologie odpowiadały za sprzedaż niecałych 7 500 egzemplarzy.

Hybrydy podbijają Stany Zjednoczone, Azję i Europę

Najwięcej zelektryfikowanych samochodów Toyota sprzedała w Stanach Zjednoczonych. 674 446 aut stanowi 25,2 proc. wszystkich pojazdów sprzedanych na tym rynku. Popularność samochodów hybrydowych, elektrycznych i wodorowych wzrosła w USA o 74,4 proc. rok do roku.

Europa jest drugim najsilniejszym rynkiem jeśli chodzi o sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty. W naszym regionie kupiono 597 941 tego typu pojazdów, o 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich udział w sprzedaży samochodów z wszystkimi rodzajami napędów jest w Europie wyjątkowo wysoki i wynosi 57,6 proc.

Na rynkach azjatyckich, w tym w Chinach, salony Toyoty opuściło 588 246 pojazdów ze zelektryfikowanym napędem, o 48,9 proc. więcej niż w 2020 roku. Liczba ta stanowi 7,8 proc. wszystkich sprzedanych aut Toyoty. Osobno liczona jest Japonia z wynikiem 565 604 nisko- lub bezemisyjnych aut (wzrost o 5,6 proc.), co stanowi 38,3 proc. wszystkich samochodów Toyoty sprzedanych w tym kraju. Na pozostałych rynkach kupiono 195 486 zelektryfikowanych Toyot, o 52,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czytaj też:
Samochód Roku od Toyoty w ofercie outletowej 2021. Korzyść ogromna, ale trzeba się spieszyć

Źródło: Toyota