Kryzys dopadł nawet Porsche. Dotąd słynnej marce zawsze udało się wymknąć

Kryzys dopadł nawet Porsche. Dotąd słynnej marce zawsze udało się wymknąć

Porsche Macan T
Porsche Macan T Źródło:Porsche
Żadne kłopoty, pandemia, potem kryzys półprzewodników, nie wywołały spadku sprzedaży samochodów Porsche. Doszło do niego dopiero teraz, w I kwartale 2022 roku.

Od stycznia do marca 2022 roku światowa sprzedaż Porsche spadła o 5 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku.

W pierwszym kwartale 2022 roku niemiecki producent dostarczył klientom na całym świecie 68 426 aut, czyli o 5 procent mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Na kontynencie europejskim odnotowano wzrost sprzedaży o 18 procent, do 22 791 egzemplarzy. Głównym rynkiem zbytu były Niemcy (+16 procent).

Spadki poza Europą

W pozostałych regionach działalności Porsche, liczba dostarczonych aut spadła. Do Azji i Pacyfiku, Afryki i na Bliski Wschód łącznie dostarczono 28 991 pojazdów, o 10 procent mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. W Chinach zrealizowano 17 685 dostaw (-20 procent). W Ameryce Północnej i Południowej sprzedaż spadła o 19 procent, do 16 644 egzemplarzy. W Stanach Zjednoczonych dostarczono o 25 procent mniej aut – 13 042 sztuk.

SUV-y na czele sprzedaży

Największym zainteresowaniem wśród oferowanych modeli cieszyły się SUV-y: Porsche Cayenne i Porsche Macan ze sprzedażą wynoszącą odpowiednio: 19 029 i 18 329 egzemplarzy. W pełni elektryczne Porsche Taycan trafiło do 9 470 klientów, a legendarny model 911 znalazł 9 327 nabywców. Kolejne miejsca zajęły: Panamera (7 735 egzemplarzy) oraz 718 Boxster i 718 Cayman (4 536 egzemplarzy).

Czytaj też:
Porsche inwestuje w przemysłową produkcję e-paliw

Źródło: Porsche