Jak pisze Auto-Świat.pl wskaźnik ładowania P3 Group został opracowany w celu porównania rzeczywistej prędkości ładowania się pojazdów elektrycznych. To kluczowy wskaźnik, bo użytkownikom zależy na czasie. Chcą naładować auto szybko i na przejechanie jak największej liczby kilometrów.
P3 Group uznała, że idealna wartość to 300 km zasięgu w 20 minut. Do tego wzorca odniosła wszystkie badane samochody, które dodatkowo podzielono na auta luksusowe, premium i kompaktowe.
3 kategorie aut
Przyjęto, że:
-
Klasa luksusowa oznacza cenę katalogową powyżej 65 tys. euro
-
Klasa premium oznacza cenę katalogową od 35 tys. euro do 65 tys. euro
-
Klasa kompaktowa oznacza cenę katalogową do 35 tys. euro
Klasa luksusowa
Wartości idealnej 1.0 (300 km zasięgu) nie osiagnął żaden samochód. Najlepszy w zestawieniu Mercedes EQS 450+ w 20 minut zdołał się naładować do 275 km. Drugie miejsce przypadło BMW iX xDrive50 (273 km). Na trzecim miejscu uplasował się Porsche Taycan GTS (271 km).
Klasa premium
Wartość idealną przekroczyła Kia EV6. W 20 minut naładowała się do 309 km zasięgu. Za nią w zestawieniu znalazł się Hyundai Ioniq 5 (272 km). Trzecie miejsce zajęło BMW i4 eDrive40 (235 km).
Klasa kompaktowa
Najgorzej wypadła klasa kompaktowa. Wygrał Volkswagen ID.3 (58 kWh), ale jego wskaźnik wyniósł zaledwie 0,51. W 20 minut naładował się do 154 km zasięgu. Drugie miejsce zajął Hyundai Kona 64 kWh (144 km). Trzecie miejsce przypadło Peugeotowi e-208 GT (130 km).
Jak podsumowali twórcy rankingu, bezkonkurencyjna we wszystkich kategoriach okazała się wyłącznie Kia EV6.
Czytaj też:
Najważniejszy samochód marki Kia rozbity w testach Euro NCAP. Jakie zyskał wyniki?
Kia EV6