Toyota znów lepsza od Skody. Japończycy triumfują

Toyota znów lepsza od Skody. Japończycy triumfują

Toyota Corolla Trek
Toyota Corolla Trek Źródło: Toyota
Czy to stały trend? Czy Polacy już zawsze będą cenili wyżej auta japońskie od czeskich? Na to w każdym razie wskazują statystyki, które już po raz drugi w tym roku dają pierwszeństwo Toyocie.

Analizę sprzedaży samochodów osobowych w lutym 2020 roku przeprowadził Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Eksperci, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, podliczyli liczbę rejestracji w drugim miesiącu roku.

W lutym rynek nowych aut osobowych oraz dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zanotował spadek w porównaniu do analogicznego miesiąca 2019 roku oraz wobec poprzedniego miesiąca. Zarejestrowano w Polsce 43 156 samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 11,83 proc. mniej niż rok wcześniej oraz o 1,67 proc. mniej niż w styczniu 2020 roku.

Dwie marki z pierwszych dziesięciu zanotowały więcej zarejestrowanych aut, licząc rok do roku. Najwyższy wzrost zanotowała Toyota – o 22,96 proc.

W lutym 2020 r. zarejestrowano w Polsce 38 512 samochodów osobowych, o 11,98 proc. mniej niż rok wcześniej i o 2,43 proc. mniej niż w styczniu 2020 r. Dane skumulowane wykazują spadek sprzedaży. W 2020 roku zarejestrowano w Polsce dotychczas 77 984 samochodów osobowych, o 13,05 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 33 proc. Udział firm osiągnął poziom 67 proc.

Wśród piętnastu pierwszych marek klasyfikowanych na liście rankingowej, dziesięć (Skoda, Volkswagen, Kia, Hyundai, Renault, Dacia, Ford, Opel, Fiat oraz Peugeot) zanotowało spadek liczby aut zarejestrowanych w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wyniki dwóch marek wzrosły o więcej niż 20 proc. – wspomnianej Toyoty oraz Audi, o 41,07 proc.

Tytuł lidera lutego uzyskała Toyota. W 2020 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 11 879 aut tej marki, o 22,64 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 15,23 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 10 769 sztuk, o 10,14 proc. mniej niż w 2019 roku. Udział marki wyniósł 13,81 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. W 2020 roku klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 6 930 samochodów, o 28,40 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,89 proc. Na czwartej pozycji była Kia, na piątej znalazł się Hyundai.

Najczęściej kupowanym modelem w 2020 roku jest Toyota Corolla, za którą plasuje się Skoda Octavia, Toyota Yaris, Skoda Fabia i Toyota RAV4.

Czytaj też:
Najpopularniejsze marki i modele samochodów w Europie
Czytaj też:
Radykalny spadek sprzedaży Tesli w Europie
Czytaj też:
Najpopularniejszym samochodem w internecie jest…

Opracował:
Źródło: IBRM Samar