Jako pierwsza dodatkową usługę uruchomiła Toyota Motor Poland. To internetowy salon, w którym można kupić nowe auto (także Lexusa) także bez wychodzenia z domu. Nowa forma sprzedaży nie wymaga bezpośredniego kontaktu między klientem a doradcą w salonie i minimalizuje ryzyko zarażenia koronawirusem.
Jak działa salon? Wystarczy „kliknąć” odpowiedni przycisk na stronie dealera oraz na toyota.pl lub lexus-polska.pl, by połączyć się ze sprzedawcą i odbyć rozmowę w formie wideokonferencji. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.
Dopiero potem, na życzenie klienta, przedstawiciel salonu umawia termin wirtualnego spotkania. W jego trakcie doradca tworzy ofertę, wspólnie wybierając m.in. kolor nadwozia oraz wnętrza, wersję wyposażenia, wzór felg, akcesoria dodatkowe czy też ofertę finansowania. Wszystko dzięki funkcjom wideoprezentacji pojazdów dostępnych w salonie oraz udostępniania dokumentów przygotowanych przez sprzedawcę. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostaje przesłana kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany adres. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu.
„Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostej formy kupna nowego auta dla klientów, którzy dziś nie chcą wychodzić z domu i odwiedzać salonów sprzedaży. Osobiście uważam, że tak innowacyjna usługa będzie dalej wykorzystywana jako dodatkowy kanał sprzedaży także po okresie pandemii wirusowej” – powiedział dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
Czytaj też:
Jak bezpieczenie korzystać z samochodu podczas epidemii?Czytaj też:
Ceny samochodów poszły radykalnie w górę