Należąca do FCA Poland fabryka w Tychach, gdzie produkowane są modele: Fiat 500, Abarth i Lancia Ypsilon, wstrzymała produkcję 16 marca, a przestój według ostatnich ustaleń miał się zakończyć 14 czerwca. – Firma rozpocznie pracę 16 czerwca w systemie dwuzmianowym, a więc w takim samym jak przed ogłoszeniem przerwy produkcyjnej wywołanej epidemią koronawirusa – poinformowała IBRM Samar Beata Dziekanowska, rzeczniczka spółki FCA Poland, do której należy tyski zakład.
Zakład FCA Poland w Tychach wyprodukował w ciągu pięciu miesięcy tego roku zaledwie 59 585 aut wobec 93 330 w roku ubiegłym. W kwietniu i maju, w związku z przerwą w produkcji, z fabryki nie wyjechał żaden samochód. Mimo epidemii, w tyskim zakładzie nie było zwolnień. Kryzys wywołany koronawirusem najpewniej jednak pogłębi trwające od kilku lat (z przerwami) spadki produkcji. W 2016 roku zakład opuściło 273,8 tys. aut, w roku ubiegłym – 263,2 tysiąca egzemplarzy.
Tyski zakład Fiata to jeden z najnowocześniejszych w Polsce i jednak z największych fabryk FCA. W Polsce stała najdłużej, dłużej niż zakłady Opla w Gliwicach, Volkswagena w Wielkopolsce i Toyoty na Dolnym Śląsku.
Czytaj też:
Rusza fabryka w Gliwicach. Stała przez 3 miesiąceCzytaj też:
W poznańskim Volkswagenie pracę straci 450 osób. Zwolnień będzie więcej