Fuzja Fiata, Chryslera i Peugeota poczeka. Postępowanie wstrzymane przez KE

Fuzja Fiata, Chryslera i Peugeota poczeka. Postępowanie wstrzymane przez KE

Siedziba Komisji Europejskiej
Siedziba Komisji Europejskiej Źródło: Fotolia / Leonid Andronov
Powstanie koncern Stellantis. To połączenie FCA (Fiat-Chrysler) i PSA (Peugeot-Citroen). Tymczasem fuzja została wstrzymana.

Taka jest decyzja Komisji Europejskiej. Procedura postępowania wyjaśniającego ws. fuzji zostanie wznowiona dopiero, kiedy obie firmy uzupełnią dokumentację.

Jak donosi Reuters, komisja ds. antymonopolowych KE bada, jak połączenie FCA i PSA w Stellantis wpłynie na rynek małych vanów w UE oraz Wielkiej Brytanii.

Decyzja KE miała zapaść 13 listopada 2020 roku. Procedura się jednak wydłuży.

Stellantis

Przypomnijmy, nazwa nowej grupy powstałej w wyniku fuzji grup FCA (Fiat-Chrysler i inni) i PSA (Peugeot-Citroen-Opel i inni) brzmi Stellantis. Słowo „Stellantis” pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe połączenie marek motoryzacyjnych i korporacji, które razem stworzą jeden z największych koncernów w świecie mobilności.

Nazwa Stellantis będzie używana wyłącznie na poziomie grupy, jako marka korporacyjna (Corporate Brand). Kolejnym krokiem w tym procesie będzie prezentacja logo, które wraz z nazwą będą stanowić identyfikację nowego organizmu. Nazwy i logo marek wchodzących w skład Grupy Stellantis pozostaną niezmienione.

Jak wcześniej podano, przewiduje się, że zakończenie fuzji nastąpi w pierwszym kwartale 2021 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków domknięcia fuzji, w tym uzyskania zgody akcjonariuszy obu spółek na ich nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu oraz spełnienia wymogów antymonopolowych i innych wymogów regulacyjnych.

Stellantis to połączenie FCA, czyli Fiat Chrysler Automobiles i PSA, czyli Peugeot Société Anonyme (wcześniej PSA Peugeot Citroën). W skład spółki, będącej czwartym (bądź, jak liczą niektórzy, trzecim) koncernem świata (po Toyocie, Volkswagenie i sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi), wchodzi całe mnóstwo marek, w tym: Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Abarth, Maserati, DS, Opel, Vauxhall, Lancia, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram i inne.

Czytaj też:
Zapamiętajcie tę nazwę. To nowy koncern motoryzacyjny, czwarty na świecie