Rosyjska filia japońskiej Hondy poinformowała, że przestanie dostarczać nowe samochody oficjalnym dealerom w Rosji w 2022 r. w ramach wysiłków firmy na rzecz restrukturyzacji jej działalności.
Pozostaną tylko motocykle i silniki
Firma zapowiedziała, że utrzyma swoją obecność na rynku rosyjskim w zakresie sprzedaży motocykli i sprzętu zasilającego (Honda jest największym na świecie producentem silników), a także utrzyma działalność związaną z obsługą posprzedażową swoich pojazdów.
Honda, która nie ma fabryk w Rosji, w przeciwieństwie do innych japońskich producentów samochodów, takich jak Toyota i Nissan, sprzedała w listopadzie 79 samochodów w Rosji, co stanowi 50 proc. spadek w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej, według Association of European Businesses.
Rok 2020 w Rosji: ogromne spadki
Sprzedaż Hondy w Rosji od stycznia do listopada 2020 roku spadła zaś o 15 proc. do 1383 pojazdów. Tymczasem w Rosji sprzedano w tym okresie ponad 1,3 miliona nowych samochodów. To zdecydowanie mniej niż w takim samym okresie 2019 roku, ale rynek wciąż jest ogromny. Honda postanowiła skupić się na najważniejszych rynkach: rodzimym, azjatyckim i amerykańskim.
Czytaj też:
Nowa Honda Civic. Tak będzie wyglądała