Jak informuje resort rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który można przeprowadzić całkowicie online. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu 2021 roku poboru opłat w systemie e-Toll. – Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Teraz możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL – poinformowała szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska. – System e-TOLL to zarówno dla administracji, jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników – dodaje wiceminister Rzeczkowska.
Jak się zarejestrować w systemie e-TOLL?
Rejestracja w systemie e-TOLL jest możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
-
stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
-
za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych
Rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulnego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:
-
rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
-
zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
-
korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
-
pełne zarządzanie usługami online
-
wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
-
możliwość wykorzystania szybkich płatności online
-
automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
-
komunikacja z Poborcą Opłaty
-
różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
-
pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online
Wsparcie dla użytkowników
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
-
800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
-
+48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy - opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.
Kolejne etapy projektu e-TOLL
Z końcem maja 2021 roku w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.
W pierwszej połowie czerwca uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.
Czytaj też:
Będzie taniej i wygodniej. Ruszają płatności automatyczne dla przedsiębiorców posiadających floty