Już jutro nowe kilometry betonowej nawierzchni na A1 udostępnione kierowcom

Już jutro nowe kilometry betonowej nawierzchni na A1 udostępnione kierowcom

Autostrada A1
Autostrada A1 / Źródło: GDDKiA
Od najbliższego piątku (18 czerwca), kierowcy będą mieli do dyspozycji blisko 5 km nowej betonowej jezdni w ciągu budowanej autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem.

To pierwszy oddawany po okresie zimy odcinek nowej jezdni. Dotychczas kierowcy mogli na tym odcinku korzystać z 7-kilometrowej nowej betonowej jezdni. Od piątku będzie to już blisko 12 km.

Organizacja ruchu wpływa na kolejność

Oddawany odcinek nie będzie jednak bezpośrednim przedłużeniem już istniejącej betonowej jezdni. „Pojawi się między miejscowościami Parzniewice i Norbertów, czyli w odległości blisko 7 kilometrów od używanej już jezdni betonowej. Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych”, czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wakacyjne deklaracje wykonawcy

Jak informuje GDDKiA cała betonowa jezdnia wschodnia ma być, według deklaracji wykonawcy, dostępna jeszcze w czasie wakacji. Kolejny 4-kilometrowy odcinek w kierunku południowym, od istniejącej jezdni betonowej ma zostać oddany na początku lipca. Następny 2-kilometrowy, ostatni na południe odcinek do granicy kontraktu w Kamieńsku, do końca lipca.

Brakujący odcinek o długości 6,7 kilometra ma zostać przekazany do użytku w połowie sierpnia. Tym samym stara jezdnia tzw. gierkówki przejdzie bezpowrotnie do historii, a kierowcy na całym łódzkim, 64-kilometrowym odcinku budowanej A1 będą mieli do dyspozycji nową betonową nawierzchnię.

Od października 2021 r. będzie 2+2

Do jesieni na odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli jeden pas ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden w kierunku Katowic. 1 października wprowadzony zostanie układ 2+2 – po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Czytaj też:
Łódź. Wiadomo już, kiedy skończą się korki na autostradzie A1

Źródło: GDDKiA
 0

Czytaj także