Ulubiona marka Polaków zmieniła logo i kolorystykę

Ulubiona marka Polaków zmieniła logo i kolorystykę

Dacia Spring Electric
Dacia Spring Electric Źródło: Dominik Kalamus
Dacia to jedna z ulubionych marek Polaków. Jeśli kupujemy za swoje, to najczęściej Dustery. Teraz rumuńska marka ma nowe logo i identyfikację wizualną.

Tańsza marka koncernu Renault kroczy od sukcesu do sukcesu. Dacie sprzedają się doskonale nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Ostatnio Dacia zaprezentowała model Spring, najtańszy elektryczny samochód na rynku.

Teraz, wzorem innych marek, z których większość zmieniła logo w ciągu ostatnich dwóch lat, zdecydowała się na to także rumuńska marka. Jej nowa odsłona jest „bardziej nowoczesna i autentyczna”.

Nowe logo Dacii

Nowe logo i wizualizacja zostały zaprezentowane kilka miesięcy po prezentacji planu strategicznego na początku 2021 r. Wówczas Dacia zapowiedziała początek nowego rozdziału w swojej historii.

Prostota i solidność. To chciano pokazać

Pojawiło się nowe logo, nowy znak, nowe kolory i nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni. Marka stawia na prostotę i solidność, jak dotąd w niskiej cenie.

Nowe logo Dacii

Odnowa Dacii jest widoczna w nowym logotypie i nowym znaku graficznym. Oba elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy. Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C”. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.

Nowe logo i kolory

Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi. Mocny graficznie znak pozwala z łatwością rozpoznać markę, nawet z daleka. Proste i czytelne elementy mają z mocą przypominać o solidności samochodów Dacii. Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze.

Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki sugeruje bliskość z naturą. Paletę uzupełniają dodatkowe kolory: trzy kolory uzupełniające (ciemny khaki, terra cotta, piasek), dwa pozostałe kolory uzupełniające (żywe odcienie pomarańczu i zieleni).

Wieloetapowe wdrożenie

Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach. Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022.

Czytaj też:
Warszawski carsharing bogatszy o 200 Dacii Spring. Najtańszy elektryk trafia na drogi

Źródło: Dacia