Toyota zakończyła pierwsze półrocze 2021 roku jako lider polskiego rynku. 40 638 samochodów to aż o 12 tys. aut więcej, niż zarejestrowała druga marka w rankingu, czyli Skoda. Poziom rejestracji w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku zwiększył się o 57,7 procent przy wzroście całego rynku o 38 procent. Toyota odpowiada za 16,71 procent wszystkich samochodów osobowych zarejestrowanych od stycznia do czerwca.
Corolla i Yaris wygrały rynek dla Toyoty
Najpopularniejszymi samochodami w Polsce w tym roku są Corolla i Yaris. Przez 6 miesięcy Toyota Corolla zanotowała 12 337 rejestracji, co oznacza, że udział tylko tego jednego modelu w całym polskim rynku samochodów osobowych wynosi 5 procent (w odniesieniu do 243 139 aut osobowych zarejestrowanych w Polsce od stycznia do czerwca). Yaris trafił do 9 517 kierowców. W pierwszej dziesiątce znalazły się także dwa SUV-y Toyoty – RAV4 (6. miejsce, 5 759 egzemplarzy) i Toyota C-HR (8. miejsce, 4 906 aut).
Do bardzo dobrych wyników Toyoty w pierwszym półroczu przyczynił się wysoki poziom rejestracji w czerwcu – 6 928 samochodów, o 664 auta więcej niż w maju. Jeśli chodzi o czerwcowe wyniki Top 10 modeli, to obok pierwszego miejsca Corolli na uwagę zasługuje także bardzo dobra, trzecia pozycja RAV4.
Toyota liderem w 6 segmentach aut osobowych
Czerwcowy sukces Toyoty bardzo dobrze widać w wynikach poszczególnych segmentów. Aż sześć osobowych modeli Toyoty zajęło w swoich klasach pierwsze miejsca – począwszy od Aygo (586 egz.), przez Yarisa (1 131 egz.), Corollę (1 854 egz.) i Camry (564 egz.), po Toyotę C-HR (849 egz.) i RAV4 (1 307 egz.). Highlander zajął piąte miejsce w segmencie dużych SUV-ów z wynikiem 109 aut.
Dobrze sprzedawały się też kombivany. Lider segmentu kompaktowych aut dostawczych, model Toyota Proace City, zakończył pierwsze półrocze z wynikiem 3 054 rejestracji. To oznacza wzrost rok do roku o 403 procent. Proace City odpowiadał w tym okresie za 24 procent wszystkich rejestracji kombivanów. W czerwcu polscy klienci zarejestrowali 580 egzemplarzy tego modelu, co przekłada się na 28,8 procent udziału w segmencie.
Czytaj też:
Sprzedaż rośnie, a Volkswagen spadł z podium. Kto go pokonał?