Kolejny wielki sojusz, w celu opracowania lepszych baterii do elektryków

Kolejny wielki sojusz, w celu opracowania lepszych baterii do elektryków

Ładowarki Porsche Turbo Charger
Ładowarki Porsche Turbo Charger Źródło: Porsche
Motoryzacyjne firmy szukają sojuszników, by opracować bardziej wydajne baterie do samochodów elektryczny. Tym razem Porsche poinformowało o współpracy z BASF-em.

Od kilku miesięcy liczące się koncerny motoryzacyjne po kolei ogłaszają przejęcia, informują o planach budowy fabryk baterii i technologicznych sojuszach. Chodzi o baterie do elektryków, na które zapotrzebowanie już wzrosło, a wzrośnie jeszcze bardziej. 26 lipca usłyszeliśmy, że Mercedes związał się z firmą Yasa. Kolejnego dnia, o sojuszu Porsche i BASF-a.

Nowa fabryka sojuszników

Sam plan współpracy jest biznesowo skomplikowany. Cellforce Group (CFG), spółka joint venture Porsche i Customcells, wybrała firmę BASF na wyłącznego partnera w rozwoju ogniw swoich akumulatorów litowo-jonowych nowej generacji. W ramach współpracy BASF dostarczy wysokoenergetyczne aktywne materiały katodowe HEDTM NCM, które pozwolą stworzyć wysokowydajne ogniwa akumulatorowe, cechujące się dużą gęstością energii i umożliwiające szybkie ładowanie. Nowe akumulatory będzie produkować spółka Cellforce Group z siedzibą w Tybindze w Niemczech. Fabryka baterii ma rozpocząć działalność w 2024 roku, z początkową wydajnością co najmniej 100 MWh rocznie – co pozwoli „zasilić” 1000 pojazdów wyścigowych oraz o wysokich osiągach.

Produkcja oparta na doświadczeniu

Jak czytamy, BASF dysponuje silną siecią badawczo-rozwojową. Dzięki swoim zakładom produkcyjnym w Harjavalcie w Finlandii – gdzie powstają prekursory aktywnych materiałów katodowych – oraz w Schwarzheide w Niemczech, od 2022 r. BASF będzie w stanie dostarczać materiały do wytwarzania baterii o wyjątkowych parametrach.

Odpady produkcyjne z przyszłej fabryki akumulatorów Cellforce Group będą trafiały do recyklingu w prototypowym zakładzie recyklingu akumulatorów firmy BASF w Schwarzheide w Niemczech. Lit, nikiel, kobalt oraz mangan zostaną poddane tu recyklingowi w procesie hydrometalurgicznym i ponownie wprowadzone do procesu produkcyjnego aktywnych materiałów katodowych BASF.

Czytaj też:
Najpopularniejsze Porsche. Ile kosztuje Macan po zmianach?

Źródło: Porsche