Volkswagen w Polsce wprowadził już kompleksowe doradztwo dla klientów flotowych w zakresie zastosowania samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w firmowej flocie. Specjalnie opracowane narzędzie e-consultingowe pozwala firmie dostarczyć klientom niezbędnych informacji i pozwala ocenić gotowość do zmiany floty samochodów na elektryczne.
Motywacja sprzedażowa
Volkswagen nie ukrywa, że chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.
Aby realizować ambitne cele związane z popularyzacją elektromobilności na polskim rynku, marka angażuje się w szereg projektów, obejmujących m.in. rynek flotowy. – Dla marki Volkswagen samochody elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in odgrywają bardzo ważną rolę i zależy nam, aby nasi klienci mogli poznać korzyści, które wiążą się z ich użytkowaniem. Za sprawą e-consultingu, po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań, klienci poznają potencjał, który niesie ze sobą wymiana określonej liczby samochodów z silnikiem spalinowym na auta elektryczne czy hybrydowe typu PHEV, przy zachowaniu wymaganej mobilności. Mam na myśli nie tylko niższe koszty związane z użytkowaniem samochodów, ale i emisję CO2 – mówi Marcin Paciorek, kierownik sprzedaży flotowej marki Volkswagen.
Analiza i wnioski
U podstaw projektu leżała analiza wielomiesięcznych doświadczeń firmy. Wskazują one, że bardzo często osoby odpowiedzialne za flotę mają mylne wyobrażenia na temat samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in. – Jednocześnie doskonale zdajemy sobie sprawę, że wiele firm przy doborze samochodów dla pracowników przywiązuje wagę nie tylko do kosztu użytkowania czy wartości rezydualnej, ale i do emisji dwutlenku węgla. W obu tych przypadkach samochody elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in mają wiele do zaoferowania – mówi Marcin Paciorek.
Jak odbywa się badanie potrzeb klientów w ramach e-consultingu? W pierwszej kolejności są oni zaproszeni do wzięcia udziału w ankietach, które określają – mobilność użytkowników aut (pokonywane odległości, prędkość jazdy, całkowity przebieg, dłuższe trasy), konieczność odbywania dłuższych podróży (jak np. wyjazdy na wakacje czy niestandardowe wyjazdy służbowe), miejsce i czas parkowania auta, możliwość ładowania samochodu czy wreszcie wiedzę na temat elektromobilności. Po wypełnieniu ankiety klient otrzymuje wyczerpujące informacje na temat rekomendacji w zakresie wymiany floty samochodów na elektryczne. Zawierają one m.in. raport dotyczący potencjalnej emisji CO2 (przed i po wymianie określonej puli samochodów).
Jak się okazało e-consulting już pozwolił przekonać kilku klientów do zapewnienia pracownikom dostępu do samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Dzięki temu rozwiązaniu, jak twierdzi Volkswagen, firma obala też wiele mitów mówiących m.in. o tym, że popularyzacja samochodów elektrycznych to melodia odległej przyszłości.
Czytaj też:
Co to jest ładowanie flotowe? I jak Ford chce na nim zarobić?