Wersje hybrydowe stanowią 73 procent wszystkich zamówionych samochodów. Większość egzemplarzy – 61 procent – zarezerwowały osoby prywatne.
Yaris Cross, miejski SUV (crossover) zaprojektowany na wydłużonej platformie Yarisa czwartej generacji, to nowa propozycja w segmencie B-SUV. W polskich salonach auto będzie dostępne jesienią. Od początku czerwca trwa jego przedsprzedaż, w czasie której w ciągu 3 miesięcy klienci Toyoty zarezerwowali 1450 aut. Co więcej, jak informuje Toyota, 61 procent egzemplarzy zamówiły osoby prywatne – bez jazdy próbnej, tylko na podstawie zdjęć i specyfikacji oraz możliwości obejrzenia egzemplarza przedprodukcyjnego na specjalnych pokazach w salonach Toyoty.
Większość Polaków wybiera hybrydy
Osoby i firmy, które zamówiły Yarisa Cross, w większości zdecydowały się na auto z napędem hybrydowym (73 procent) i w wyższych wersjach wyposażenia (około 65 procent). Aż 30 procent klientów wybrało specjalną wersję Premiere Edition.
34 procent zamówionych samochodów ma napęd na cztery koła AWD-i, oparty na współpracy silnika elektrycznego przy tylnej osi z układem hybrydowym. Spośród 386 Yarisów Cross z silnikiem benzynowym 26 procent ma automatyczną skrzynię biegów CVT. Jeśli wziąć pod uwagę, że wszystkie 1064 auta hybrydowe również są standardowo wyposażone w automatyczną przekładnię e-CVT, to okazuje się, że aż 4/5 wszystkich zarezerwowanych Yarisów Cross to wersje z automatem.
Nowy hybrydowy SUV z napędem na cztery koła
Wraz z Yarisem Cross gama SUV-ów Toyoty wzrosła do czterech modeli różnej wielkości – wszystkie dostępne są z napędem hybrydowym. Subkompaktowy Yaris Cross, średniej wielkości RAV4 i duży, 7-osobowy Highlander mają w swojej ofercie elektryczny napęd na 4 koła AWD-i, zaś kompaktową Toyotę C-HR można zamówić z jednym z dwóch układów hybrydowych do wyboru – o mocy 122 KM oraz 184 KM.
Gama napędów Yarisa Cross obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na 3-cylindrowym silniku 1.5 i silniku elektrycznym, które mają łączną moc 116 KM. Samochód może mieć napędzane koła przednie lub być wyposażony w elektryczny napęd AWD-i.
Pięć wersji wyposażenia Yarisa Cross
Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition, dostępnej tylko w 2021 roku. Paleta opcji kolorystycznych obejmuje 9 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.
Yaris Cross w wersji podstawowej Active kosztuje od 74 900 zł, zaś z napędem hybrydowym od 88 900 zł. Yaris Cross Hybrid w wersji Adventure jest dostępny od 115 900 zł. Premiere Edition kosztuje od 122 900 zł i będzie dostępne wyłącznie w 2021 roku.
Czytaj też:
Jest cennik nowej Hondy HR-V e:HEV
Toyota Yaris Cross