Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów, podsumowanych prze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, we wrześniu 2021 roku zarejestrowano w Polsce 5 492 samochody dostawcze, o 8,2 proc. więcej niż rok wcześniej i o 1,03 proc. mniej niż w sierpniu 2021 roku. W 2021 roku dotychczas zarejestrowano w Polsce 55 230 samochodów dostawczych, o 36,9 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Wielki wzrost Toyoty
13 z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2021 roku w porównaniu do 2020 roku, w tym najbardziej Toyota, o 93,57 proc. Największy spadek zanotowała Dacia – o 12,99 proc.
Tytuł lidera rynku w 2021 roku uzyskało Renault. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 10 642 auta tej marki, o 88,96 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 19,27 proc.
Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, który zarejestrował o 31,09 proc. więcej niż w 2020 r. Udział marki w rynku wyniósł 12,98 proc.
Fiat i Iveco też w górę
Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2021 r. klienci tego producenta zarejestrowali 6 840 pojazdów dostawczych, o 23,98 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 12,38 proc.
Na czwartej pozycji znalazło się Iveco, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut była o 88,54 proc. większa niż w 2020 r. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,23 proc.
Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W 2021 r. zarejestrowano 4 626 aut dostawczych tej marki, o 2,53 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2020 r. Udział marki wyniósł 8,38 proc.
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2021 r. jest Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Fiat Ducato, a na czwartej Mercedes Sprinter. Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit.
Czytaj też:
Ruszyła produkcja nowego VW Multivana. Jest cennik auta