Zwycięzcy e-Mobility Media Awards 2021

Zwycięzcy e-Mobility Media Awards 2021

Nagrody e-Mobility Media Awards
Nagrody e-Mobility Media Awards / Źródło: PSPA
Pierwsza edycja Konkursu e-Mobility Media Awards, będącego wspólnym projektem Press-Service Monitoring Mediów i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), wyłoniła dziennikarzy i marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce.

To największa na polskim rynku inicjatywa, mająca na celu docenienie osób i podmiotów działających na rzecz budowania świadomości społecznej w obszarze elektromobilności.

Nagrody e-Mobility Media Awards wręczono na gali, która odbyła się podczas Kongresu Nowej Mobilności 2021 w Łodzi. To największa w Polsce konferencja, w całości poświęcona elektromobilności i kwestiom zrównoważonego transportu. Przyznano w sumie 16 wyróżnień – 8 na podstawie analizy medialnej Press-Service Monitoring Mediów i kolejnych 8 na podstawie zgłoszeń dokonanych przez stronę internetową Elektomobilni.pl, które następnie oceniła kapituła, składająca się z PSMM, PSPA i partnerów strategicznych kampanii Elektromobilni.pl.

– Zwycięzców w kategoriach ilościowych wyłoniono na podstawie badania, ale także rzetelnej analizy mediów, która objęła ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych – mówi Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów.

Wygrani w poszczególnych kategoriach

W kategorii Medium Roku przyznano 2 nagrody ex aequo, dla serwisu Autokult.pl oraz dziennika „Rzeczpospolita”. Media te miały największą aktywność w promowaniu idei elektromobilności oraz były źródłami autorskich treści tłumaczących zrównoważony transport i nową mobilność.

Medium Branżowym Roku został portal Wysokienapiecie.pl, który w największym stopniu z uwagą i przywiązaniem do detali, a jednocześnie w rzetelny i angażujący sposób opisywał globalne trendy i codzienny puls branży.

Wybrano także Marki Roku. W kategorii Motoryzacja laur przypadł marce Volkswagen Polska, która w najszerszy sposób poprzez informacje pojawiające się w mediach dotarła do odbiorców i miała wpływ na postrzeganie i popularyzację elektromobilności.

W kategorii Infrastruktura nagrodzono GreenWay Polska, która była najbardziej aktywną i cieszącą się zainteresowaniem opinii publicznej marką związaną z infrastrukturą ładowania.

Grupą Motoryzacyjną Roku została Volkswagen Group Polska, która jednym głosem w wielu aspektach, a także poprzez wiele swoich marek komunikowała o elektromobilności i jej miejscu w przyszłości motoryzacji.

Samochód Elektryczny Roku – BEV – ta nagroda przypadła modelowi Hyundai Ioniq 5, który w mediach cieszył się najbardziej pozytywną opinią, natomiast Hybrydą Plug-in Roku – PHEV została Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, model bardzo oczekiwany i szeroko komentowany w mediach.

Nagrodę w kategorii Artykuł Roku otrzymał Bartłomiej Derski z portalu Wysokienapiecie.pl. Do konkursu zgłoszono jego artykuł „Tesla tańsza od Passata. Mój Elektryk namieszał!”, ale jak zauważyła kapituła, jest to nagroda za całokształ i setki pogłębionych artykułów i raportów dotyczących elektromobilności w Polsce.

Tytuł Wideo Roku przypadł filmowi „Volvo XC40 P8 Recharge – Szwedzi wiedzą, co robią” przygotowanemu przez Michała Zielińskiego z Autokult.pl. W kategorii Podcast Roku jury przyznało laur „Brykom Dagmary”, audycji motoryzacyjnej Dagmary Kowalskiej, dostępnej na stronie Chilli Zet oraz ex aequo Agacie Rzędowskiej za serię „Green Podcast” na portalu Green-news.pl.

Za Kampanię Medialną Roku, oznaczającą niespotykaną do tej pory w polskiej branży motoryzacyjnej aktywność w mediach społecznościowych nagrodzono markę Ford i jej prezesa Piotra Pawlaka. Nagrodę w kategorii Wydarzenie Medialne Roku otrzymał Mercedes-Benz Polska za „Eko Poradnik”, a za Najlepszą Współpracę z Mediami nagrodzono Dorotę Pajączkowską communication manager w Nissan Sales CEE. Nagroda specjalna w kategorii Marka Roku trafiła do firmy Inpost.

Nagrody e-Mobility Media AwardsNagrody e-Mobility Media AwardsNagrody e-Mobility Media AwardsNagrody e-Mobility Media AwardsNagrody e-Mobility Media AwardsNagrody e-Mobility Media AwardsNagrody e-Mobility Media AwardsCzytaj też:
Jak wybrać właściwy samochód elektryczny?

Nagrody e-Mobility Media Awards
Źródło: PSPA
 0

Czytaj także