Ford F-150 Lightning. Elektryczna wersja najpopularniejszego pick-upa świata już w produkcji

Ford F-150 Lightning. Elektryczna wersja najpopularniejszego pick-upa świata już w produkcji

Produkcja Forda F-150 Lightning
Produkcja Forda F-150 Lightning / Źródło: Ford
Pierwsze (przedprodukcyjne) egzemplarze w pełni elektrycznego Forda F-150 Lightning wyjeżdżają z fabryki. Marka Ford inwestuje w stanie Michigan 7,7 miliarda dolarów i zapewnia 7 tys. nowych miejsc pracy.

Mając do tej pory 150 tys. rezerwacji na F-150 Lightning, Ford zainwestował dodatkowe 250 milionów dolarów i dodał 450 kolejnych bezpośrednich miejsc pracy w trzech zakładach, w tym w Centrum Pojazdów Elektrycznych, w celu zwiększenia mocy produkcyjnych. Rok po tym, jak Ford potwierdził budowę Centrum Pojazdów Elektrycznych w kompleksie Ford Rouge w Dearborn, pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze Forda F-150 Lightning zaczynają opuszczać fabrykę. W pełni elektryczny F-150 Lightning trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Ford od 2016 roku zainwestował w Michigan 7,7 miliarda dolarów, tworząc albo utrzymując 7 tys. miejsc pracy w tym stanie.

Więcej mocy (produkcyjnych)

Przy okazji rozpoczęcia produkcji marka zapowiedziała, że zintensyfikuje nakłady inwestycyjne i liczbę miejsc pracy, żeby zwiększyć produkcję modelu. Ford zainwestuje dodatkowe 250 milionów dolarów i doda 450 nowych bezpośrednich miejsc pracy w Centrum Pojazdów Elektrycznych Ford Rouge, Centrum Elektrycznych Układów Napędowych Van Dyke i Fabryce Komponentów Rawsonville. Dzięki tym działaniom marka chce zwiększyć moce produkcyjne do 80 tys. egzemplarzy rocznie.

– Wiedzieliśmy, że F-150 Lightning jest wyjątkowy, ale zainteresowanie opinii publicznej przerosło nasze najśmielsze oczekiwania i zmieniło dyskusję na temat pojazdów elektrycznych. Intensyfikujemy więc nasze działania, aby zwiększyć moce produkcyjne – powiedział Bill Ford, prezes Ford Motor Company. – Model ten – i pracownicy, którzy montują go w Michigan – ma szansę tworzyć historię i być pionierem pojazdów elektrycznych w Ameryce.

40 tys. dolarów sztuka

F-150 Lightning, z początkową sugerowaną ceną detaliczną 40 tys. dolarów i docelowym zasięgiem jazdy szacowanym przez EPA na 300 mil z akumulatorem o zwiększonym zasięgu, jest skierowany do serca amerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Do tej pory Ford przyjął ponad 150 tys. rezerwacji na ten model.

– Elektryfikacja Serii F – najlepiej sprzedającej się ciężarówki w Ameryce od 44 lat – i montaż jej w tym nowoczesnym zakładzie w Michigan – stanowi znaczący krok w kierunku masowej obecności pojazdów elektrycznych w Ameryce – powiedział Kumar Galhotra, prezes Ford Americas and International Markets Group. – F-150 Lightning ma być czymś więcej niż bezkompromisową ciężarówką o zerowej emisji spalin. Jest pełen pomysłowych funkcji i technologii, które z biegiem czasu będą ulepszane. Jest też przyjemny w prowadzeniu, a z jego zasobów można zasilać dom czy miejsce pracy.

Ford potwierdził budowę Centrum Pojazdów Elektrycznych rok temu w ramach inwestycji o początkowej wartości 700 milionów dolarów w historycznym kompleksie Ford Rouge, tworząc bazę produkcyjną dla F-150 Lightning. Teraz przedprodukcyjne ciężarówki Forda F-150 Lightning opuszczają fabrykę do testów w warunkach rzeczywistych, a model będzie dostępny dla klientów wiosną przyszłego roku.

Nowe miejsca pracy

Dodatkowa inwestycja Forda o wartości 250 milionów dolarów stworzy 450 dodatkowych bezpośrednich miejsc pracy, w większości w Centrum Pojazdów Elektrycznych. Pracownicy w Fabryce Komponentów Rawsonville będą montować akumulatory, a Centrum Elektrycznych Układów Napędowych Van Dyke zwiększy swoją zdolność dostarczania silników elektrycznych i elektrycznych przekładni do F-150 Lightning.

To najnowsza inwestycja Forda w stanie Michigan. Ford zainwestował już w Michigan 7,7 miliarda dolarów i od 2016 roku stworzył albo utrzymał 7 tys. miejsc pracy. W tym zakresie warto wspomnieć o sprowadzeniu do Michigan produkcji Bronco i Rangera, odnowieniu Michigan Central Station, rozwoju nowego kampusu Ford Research and Engineering Campus w Dearborn czy utworzeniu Ford Ion Park. Stan Michigan jest domem Forda od momentu założenia firmy w 1903 roku, a miejsca te stanowią ważne punkty w sieci Forda, która będzie obsługiwać nową generację elektrycznych, skomunikowanych i autonomicznych pojazdów Forda.

Centrum Pojazdów Elektrycznych znajduje się w kompleksie Ford Rouge. To nowe centrum wspiera wizję Forda dotyczącą zrównoważonej produkcji. Centrum wykorzystuje naturalne oświetlenie, a także oświetlenie LED, a główna flota wózków widłowych będzie wykorzystywać zeroemisyjne wodorowe ogniwa paliwowe. Centrum Pojazdów Elektrycznych zostało zbudowane na terenie dawnego zakładu montażowego w Dearborn, przy użyciu odzyskanych fundamentów i materiałów budowlanych.

Czytaj też:
Ford bije rekordy. Sprzedaje się wszystko, każdy rodzaj auta

Galeria:
Produkcja Forda F-150 Lightning
Źródło: Ford
 0

Czytaj także