Największy motoryzacyjny gigant świata się złamał. Stworzy 30 elektryków do 2030 roku

Największy motoryzacyjny gigant świata się złamał. Stworzy 30 elektryków do 2030 roku

Toyota ze strategia elektromobilności
Toyota ze strategia elektromobilnościŹródło:Toyota
Toyota ogłosiła szczegóły strategii dotyczącej samochodów elektrycznych. Koncern planuje 30 modeli do 2030 roku. To oznacza, że Toyota poddała się i nie będzie promować wodoru na taką skalę, jak planowała. Japończycy byli dotąd uznawani za głównych sceptyków bateryjnego napędu.

Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, zapowiedział, że do 2030 roku gama BEV (samochód elektryczny, bartery electric vehicle) Toyoty i Lexusa będzie liczyła 30 modeli, a roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 miliona samochodów. Lexus do 2030 roku będzie oferował w Europie, Ameryce Północnej i Chinach wyłącznie samochody elektryczne (BEV). Równolegle producent będzie rozwijał wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów, aby dostosować ofertę do specyfiki poszczególnych rynków. Toyota opracuje uniwersalną platformę E3, łączącą e-TNGA z normalnymi platformami TNGA, na której będzie można wydajnie i szybko opracowywać samochody HEV (hybrydy), PHEV (hybrydy ładowane z gniazdka) i BEV (elektryki) we wszystkich kluczowych europejskich segmentach.

Toyota ze strategia elektromobilności

Toyota pokazała... 16 nowych aut

Producent zaprezentował 16 elektrycznych samochodów Toyoty i Lexusa, które przygotowuje do wprowadzenia na sprzedaży w najbliższym czasie. Obok bZ4X, który zadebiutuje na rynku w przyszłym roku, na scenie pojawiła się pełna gama elektrycznych modeli, w tym SUV-y i crossovery, auta sportowe, sedany, auta dostawcze, a także terenowy SUV i pickup. Lexus pokazał 4 prototypowe modele elektryczne. Do 2035 roku gama Lexusa będzie się składała wyłącznie z samochodów elektrycznych (BEV) na całym świecie.

Toyota ze strategia elektromobilności

Obecnie marka Toyota oferuje ponad 100 modeli spalinowych, hybrydowych, hybryd plug-in, elektrycznych na wodór i na baterie w ponad 170 krajach i regionach. W gamie Lexusa znajduje się ponad 30 modeli spalinowych, hybrydowych i hybryd plug-in w ponad 90 krajach i regionach.

Toyota ze strategia elektromobilności

Pięć modeli z linii bZ

Niedawno zaprezentowana Toyota bZ4X wejdzie na rynek w przyszłym roku. Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia jego produkcji w fabryce Motomachi. Podczas konferencji Toyota pokazała kolejne cztery modele z linii bZ – średniej wielkości SUV-a o sportowej sylwetce, kompaktowego SUV-a, przeznaczonego na rynki Europy i Japonii, średniej wielkości sedana oraz dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń.

Toyota ze strategia elektromobilności

Zdywersyfikowana gama napędów

Aby osiągnąć te cele, Toyota planuje ogromne inwestycje. Do 2030 roku firma przeznaczy 4 biliony jenów (30 miliardów euro) na rozwój i produkcję samochodów elektrycznych, w tym 2 biliony jenów na baterie. Kolejne 4 biliony jenów (30 miliardów euro) Toyota zainwestuje w rozwój gamy hybryd, hybryd plug-in i samochodów na wodór. Łącznie inwestycja w globalną gamę zelektryfikowanych samochodów do końca dekady wyniesie 8 bilionów jenów (60 miliardów euro).

Toyota ze strategia elektromobilnościCzytaj też:
2 miliardy euro na gigafabrykę baterii. Volkswagen zaczyna budować