Volkswagen stworzy własny kompletny układ napędowy do elektryków wszystkich swoich marek

Volkswagen stworzy własny kompletny układ napędowy do elektryków wszystkich swoich marek

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 Źródło:IBRM Samar, VW
Grupa Volkswagen ogłosiła, że oprócz akumulatorów i silników elektrycznych, będzie rozwijać także przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego. Opracowanie kompletnego układu napędowego ma jej dać korzyści w zakresie wydajności i kosztów, dzięki optymalizacji poszczególnych komponentów i efektowi skali, dla wszyskich marek Grupy.

Podczas Tech Day 2023 część Volkswagen Group Technology przedstawiła nadchodzące innowacje w samochodach elektrycznych w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektronicznych. W centrum uwagi znalazł się układ napędowy do samochodów elektrycznych przyszłości.

Jak czytamy, Grupa Volkswagen sama zadba o wszystkie najważniejsze komponenty i oprócz akumulatorów czy silników elektrycznych rozwija obecnie przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego. Układ napędowy pochodzący z jednego źródła zapewni znaczne korzyści w zakresie efektywności i kosztów: dzięki optymalizacji poszczególnych komponentów możliwe jest zwiększenie wydajności nawet o 20 procent.

– Grupa Volkswagen i jej marki oferują produkty i technologie najwyższej klasy. Dzięki wielkości Grupy, a także naszej wiedzy, możemy wykorzystać efekt skali. Przynosi to korzyści klientom i sprawia, że nasze pojazdy są jeszcze lepsze – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen.

Przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego

Przetwornica impulsowa jest mózgiem układu napędowego samochodu elektrycznego i w dużej części odpowiada za wydajność i osiągi. Pierwsza przetwornica impulsowa Volkswagena została zaprojektowana od podstaw. Modułowa platforma, na której zbudowane są auta elektryczne marek Grupy Volkswagen pozwala zaimplementować przetwornicę w aucie każdego segmentu, także w tych z silnikami o mocy powyżej 500 kW. Technologia jest obecnie testowana i przygotowywana do produkcji, wiele wskazuje na to, że będzie stosowana w kolejnej generacji platformy MEB.

Jeśli chodzi o systemy zarządzania termicznego, Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi rozwiązaniami. Podczas gdy dziś stosuje się dużą liczbę modułów i długie połączenia między nimi, w przyszłości zostaną one zastąpione kompaktowym, zintegrowanym modułem termicznym. Będzie on sterował całym systemem ogrzewania i chłodzenia samochodu, w tym także akumulatora wysokiego napięcia, a to przełoży się na zwiększenie zasięgu pojazdu i przyspieszy ładowanie. Nowy moduł jest również znacznie lżejszy i bardziej wydajny niż obecnie stosowane.

Potencjał technologiczny koncernu

Volkswagen Group Technology łączy działania w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektrycznych oraz wspiera poszczególne marki jako dostawca technologii dla całej grupy. Zaangażowane są tu również spółki zależne PowerCo (akumulatory) i Elli (ładowanie i energia). Trwają prace nad zunifikowanymi ogniwami, które od 2025 roku będą stosowane we wszystkich samochodach elektrycznych Grupy Volkswagen i wyznaczą nowy punkt odniesienia w zakresie technologii akumulatorów. Do działu należy również współpraca z partnerami zewnętrznymi, takimi jak Ford czy Mahindra. Na całym świecie Volkswagen Group Technology zatrudnia ok. 70 tys. osób.

Czytaj też:
Volkswagen Golf zniknie z rynku? Ta opcja jest całkiem realna
Czytaj też:
Nowy Volkswagen Touareg przechodzi ostatnie testy. Znamy pierwsze szczegóły na jego temat

Źródło: Volkswagen