Budowa drogi S11 w Wielkopolsce. Są nowe wiadomości w sprawie odcinka z Piły do Ujścia

Budowa drogi S11 w Wielkopolsce. Są nowe wiadomości w sprawie odcinka z Piły do Ujścia

Droga ekspresowa S11
Droga ekspresowa S11 Źródło:GDDKiA
Poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla ostatniego odcinka S11 w Wielkopolsce. Decyzja RDOŚ ostatecznie zatwierdzi przebieg odcinka z Piły do Ujścia.

Droga ekspresowa S11 połączy Kołobrzeg z Pyrzowicami, przecinając pięć województw: łódzkie, opolskie i śląskie, zachodniopomorskie i wielkopolskie. Cała trasa o długości około 550 km ma być gotowa do 2030 roku. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km.

Decyzja niezbędna do dalszego etapu prac

Aktualnie GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy ostatniego odcinka S11 w Wielkopolsce. Postępowanie administracyjne Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu zakończy się wydaniem decyzji, która ostatecznie zatwierdzi przebieg z Piły do Ujścia.

Kolejnym etapem będzie opracowanie Koncepcji Programowej. Po jej zakończeniu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, GDDKiA będzie mogła ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy. Podpisanie umowy wykonawcą planowane jest w pierwszej połowie 2026 roku. Realizacja budowy 20-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S11 z Piły do Ujścia nastąpi w latach 2027 – 2030.

Inne odcinki S11 w woj. wielkopolskim

Jak informuje GDDKIA, obecnie trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość ekspresówki S11 w woj. wielkopolskim to ok. 280 km.

Trasa szybkiego ruchu podzielona jest na następujące odcinki

  • Szczecinek – Piła (ok. 59 km) – podpisano umowę na realizację odcinka,
  • Piła – Ujście (ok. 20 km) – złożony wniosek o wydanie DŚU,
  • Ujście – Oborniki (ok. 43 km) – postępowania o wydanie DŚU,
  • Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik (ok. 22 km) – rozpatrywane są odwołania od DŚU,
  • Kórnik – Jarocin (ok. 43 km) – postępowania o wydanie DŚU,
  • Jarocin – Ostrów Wielkopolski (ok. 57 km) – postępowania o wydanie DŚU,
  • Ostrów Wielkopolski – Kępno (ok. 30 km) – rozpatrywane są odwołania od DŚU.

GDDKiA zapowiada, że wkrótce ogłosi przetarg na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planuje ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.

Czytaj też:
Via Carpatia zyska kolejne kilometry. Jest zielone światło dla budowy nowego odcinka S19
Czytaj też:
Droższy przejazd między Nowym Koninem a Tomyślem. Nowe stawki na A2 od 11 września

Opracował:
Źródło: GDDKiA Poznań