Polska technologia w koreańskich modelach. Urządzenia z Krakowa w wyposażeniu Kii

Polska technologia w koreańskich modelach. Urządzenia z Krakowa w wyposażeniu Kii

Przenośne ładowarki Green Cell seryjne w Kii
Przenośne ładowarki Green Cell seryjne w Kii Źródło: KIA
Wszystkie samochody elektryczne marki Kia sprzedawane nad Wisłą będą wyposażone w przenośne ładowarki polskiej firmy. Wiemy, kiedy to nastąpi. Znamy także parametry urządzenia.

Od ponad roku wszystkie auta elektryczne i hybrydowe plug-in marki Kia są seryjnie wyposażone w przenośne ładowarki PowerCable. W 2024 roku elektryczne modele Kii będą oferowane z przenośną ładowarką krakowskiej firmy Green Cell.

Przenośne ładowarki Green Cell seryjne w Kii

Ładowanie nie tylko do domu, ale i w trasie

Jak informuje importer Kii w Polsce, już od przyszłego miesiąca wszystkie samochody elektryczne marki Kia wyprodukowane w 2024 roku będą seryjnie wyposażone w przenośne ładowarki Habu SE. Ten innowacyjny produkt firmy Green Cell wyróżnia, gdyż wszystkie jego elementy znajdują się we wtyczkach. Dzięki temu nowi właściciele elektrycznych modeli Kia nie będą musieli inwestować w montaż wallboxa w garażu. Jego funkcję spełnia przenośna ładowarka Habu. Nie dość, że urządzenie zajmuje bardzo mało miejsca, to można z niego korzystać zarówno w domu, jak i podczas podróży.

Przenośne ładowarki Green Cell seryjne w Kii

Przenośny Wallbox o mocy 11 kW

Maksymalna moc urządzenia to 11 kW. Cała elektronika została umieszczona we wtyczkach,
co pozwoliło na stworzenie pierwszej na rynku konstrukcji bez konieczności użycia modułu ICCB, nazywanego potocznie cegłą. Ponadto w Habu zastosowano wbudowany wyświetlacz LCD, który poprawia komfort użytkowania. Ekran zapewnia bezpośredni dostęp do najważniejszych parametrów, takich jak aktualna moc ładowania pojazdu, czas bieżącej sesji czy doładowana energia.

Małe rozmiary i niska waga

Ładowarka została w całości zaprojektowana w Polsce. Inżynierowie firmy Green Cell umieścili całą elektronikę w poręcznych wtyczkach Typu 2 oraz CEE 16 A 5P. Dzięki temu urządzenie jest mniejsze i smuklejsze niż standardowa konstrukcja z modułem ICCB. Habu ma długość 7 m i waży 3 kg. Urządzenie z łatwością można podłączyć w domu do gniazda siłowego 16 A, a dzięki niewielkim rozmiarom możne je również zabrać w podróż i korzystać w miejscu docelowym.

Dwa urządzenia w jednym

Wbudowane funkcje sieciowe pozwalają zastąpić dwa urządzenia – wallboxa i ładowarkę mobilną – jednym. Ładowarka generuje maksymalną moc ładowania 11 kW. Można ją również obniżyć do 7,2 kW lub 3,6 kW, aby optymalnie dobrać tempo uzupełniania energii w akumulatorach do aktualnych potrzeb. Dla komfortu użytkowania wtyczka Typu 2 przekazuje użytkownikowi sygnały haptyczne np. podczas prawidłowego wpięcia. Dodatkowo wyposażona jest w latarkę LED, co pozwala na bezproblemowe podłączenie samochodu także w ciemnym garażu.

Kontrola ładowania na ekranie

We wtyczce ładowarki Habu SE znajduje się wyświetlacz, na którym są widoczne wszystkie opcje i parametry ładowania. Ładowarką steruje się za pomocą jednego przycisku. Urządzenie jest dostarczane w eleganckim etui. Innowacyjność, funkcjonalność i elegancję przenośnej ładowarki Habu SE potwierdza prestiżowa nagroda Red Dot Design Award, którą firma Green Cell otrzymała w tym roku.

Czytaj też:
Kia Picanto 2024. Lifting czy nowa generacja?
Czytaj też:
Pierwszy raz w elektryku. Na co zwrócić uwagę?

Opracował:
Źródło: KIA