Harley-Davidson Street Glide Special 2019

Harley-Davidson Street Glide Special 2019

Dodano: 
Harley Davidson Street Glide
Harley Davidson Street Glide / Źródło: Daniel Zuba
Harley-Davidson Street Glide Special, jeden z najpopularniejszych krążowników w ofercie Harley-Davidson's Touring, został zaktualizowany na rok 2019.

Co nowego w Street Glide?

Dostał większy silnik Miwaukee-Eight 114, o pojemności skokowej 1868 cm3, a także nowy 6,5-calowy system informacyjno-rozrywkowy Boom Box GTS, z czułym ekranem dotykowym i szeregiem nowych funkcji. Jeździłem nim przez kilka dni, w mieście, na autostradzie i było to przeżycie, które tylko duży Harley może dać.

Matowo szary odcień lakieru, muskularna sylwetka, potężny silnik. Jest duży, mocny i zwraca uwagę wszędzie, nawet gdy jest zaparkowany w cieniu. Duża owiewka nietoperza z przodu, ciemne koła, wydechy, silnik i przedni widelec dodają złowieszczego wyglądu.

Wygląd

Kiedy spojrzymy na kokpit uwagę zwraca 6,5-calowy Boom Box GTS Infotainment System. Ekran dotykowy jest zaskakująco czuły i łatwy w nawigacji, pokryty jest szkłem gorilla glass zamiast folii ochronnej (która w poprzedniej generacji często odchodziła od ekranu). Z systemem łączymy się przez Bluetooth. Można sparować iPhona i odbierać rozmowy telefoniczne w trybie głośnomówiącym, a także sterować nawigacją wspomaganą głosem z aplikacji nawigacyjnej telefonu. Box ma też dwa głośniki, które zapewniają czysty dźwięk i moc wystarczającą do słuchania ulubionej muzyki, nawet podczas podróży z prędkością 100 kilometrów na godzinę (głośność automatycznie wzrasta wraz z prędkością). Jedyny mankament tej zabawki to brak polskich znaków w nawigacji, co skutecznie utrudnia wpisywanie niektórych adresów.

Napęd

Nowy silnik Milwaukee-Eight 114 testowałem już w Fat Bobie i FXDR. V-twin o pojemności skokowej 1868 cm3 i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 163 Nm, dostępnym przy zaledwie 3000 obr/min robi robotę. Trzeba ostrożnie operować manetką, bo koło potrafi uślizgnąć się nawet na suchym. Motocykl waży 362 kg, pomimo tej masy silnik ciągnie jak rakieta, przesuwając tę masę metalu w ekspresowym tempie.

W trasie

Kiedy już ruszymy tą masę jazda Street Glide Special to jak relaksujący rejs. Bas wydobywa się z podwójnych wydechów a szeroka owiewka i szyba przednia zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem. Kanapa jest na tyle wygodna że można jechać godzinami. Jest to jeden z najwygodniejszych motocykli jakie testowałem. Jest tylko jedno ale, trzeba zawsze trzymać się twardych nawierzchni, przejechanie taką masą po sypkiej jest piekielnie trudne (nawet nawigacja pokładowa o tym ostrzega).

Prędkość przelotowa 140-150 km/h, jeśli optymalną dla tego motocykla, przy takiej szybkości spalanie oscyluje w granicy 6l/100km a wibracje silnika są prawie niewyczuwalne. Motocykl ma ustawiony ogranicznik na 180 km/h. Jeżeli ktoś potrzebuje większej prędkości można go zdjąć na życzenie - u dilera. Wyprzedzanie tym motocyklem to przyjemność, przy dostępnych 163 Nm momentu obrotowego, otwierasz przepustnice i bez potrzeby redukcji biegu motocykl katapultuje do przodu z dowolnej prędkości, elastyka silnia jest świetna.

Na zakrętach motocykl zachowuje się zaskakująco stabilnie, daje pewność prowadzenia i zachęca do dynamicznej jazdy po winklach.

Gorzej jest z pokonywaniem nierówności. 19 calowy przód i gumy o niskim profilu przenoszą na kręgosłup i kierownice wszystkie dziury. Lepiej nie pokonywać takich przeszkód przy dużej prędkości, dłuższa jazda po nierównej nawierzchni nie jest komfortowa.

Harley w porównaniu do konkurencji nie pakuje dużej ilości elektroniki. Do dyspozycji mamy tylko ABS i bezkluczykowe odpalanie. Jak na dzisiejszy standardy ubogo, mnie osobiscie to nie przeszkadzało, jedyne czego mi trochę brakowało to kontrola trakcji, przy takim momencie obrotowym koło lubi uciekać.

Czy Street Glidem da się jeździć po mieście? Jeśli ktoś się uprze. To nie jest motocykl do jazdy po mieście i codziennych dojazdów do pracy. Oczywiście da się, ale masa i wielkość robią swoje, jazda w korkach jest po prostu stresująca i męcząca.

Harley-Davidson Street Glide Special 2019 robi wrażenie pod każdym względem, niezależnie od tego, czy jesteś fanem dużych baggerów, czy nie. Posiada moc i funkcje, które sprawią, że długa podróż na dwóch kołach będzie wygodna a na przekręcając szybciej manetkę będzie też ekscytująca. Street Glide Special to rasowy krążownik i towarzysz długich podróży.

Dane techniczne

  • Silnik Milwaukee-Eight™ 114
  • Pojemność 1,868 cm3
  • Moment obrotowy 163 Nm
  • Sktrynia biegów 6 - biegów Speed Cruise Drive®
  • Koła Czarne, Odlewane aluminium
  • Opona przód 130/60B19 61H
  • Opona tył 180/55B16 80H
  • Długość 2,425 mm
  • Wysokość siedzenia 690 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa 22.7 l
  • Waga na sucho 362 kg

Galeria:
Harley Davidson Street Glide 2019

Czytaj także