Pierwsza jazda samochodem, który zmieni polskie drogi. Jaka jest Toyota Corolla Cross?

Pierwsza jazda samochodem, który zmieni polskie drogi. Jaka jest Toyota Corolla Cross?

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross Źródło: Toyota
Zanim ktokolwiek zobaczył to auto na żywo, w trzy tygodnie polski oddział Toyoty zebrał nań kilkaset zamówień. A więc sukces już przed premierą. Przed ogłoszeniem cennika i przed podaniem dokładnych danych. Czy to nie fenomen? Przyjrzeliśmy mu się z bliska podczas pierwszych jazd.

Zanim przejedziemy się drogami Katalonii, bo w tym hiszpańskim regionie odbyły się pierwsze europejskie jazdy Toyotą Corollą Cross, kilka słów wstępu. Mamy bowiem do czynienia z autem wyjątkowym, ale też wyjątkowym rynkiem. Z jednej strony, jest on w Polsce zdominowany przez ogromne ssanie na SUV-y, a z drugiej, jest zdominowany od kilku lat przez japońskiego importera, Toyotę, który zostawił w pobitym polu Skodę i Volkswagena, jednocześnie dając silny odpór „młodym wilkom” z Korei, czyli markom Hyundai i Kia.

Zacznijmy od SUV-ów. Ich pojawienie się na rynku totalnie wywróciło go do góry nogami. Stało się to już kilkanaście lat temu. Nagle okazało się, że dotychczasowe auta, które zapewniają pojemność, czyli rodzinne vany, są passe.

Polska i europejska klientela uznała, że pudełkowate kształty Volkswagena Tourana, Renault Scenika, czy Toyoty Corolli Verso, nie są tym, czego chce. Ta sama klientela powoli zaczęła też rezygnować z aut typu kombi, choć jeśli chodzi o właściwości jezdne, przewyższają one SUV-y zdecydowanie. Są po prostu lżejsze, lepsze w prowadzeniu, precyzyjniejsze i bardziej ekonomiczne.

Toyota Corolla Cross

Triumf SUV-ów

Te argumenty zostały przez kierowców odrzucone. A udawane terenówki, czyli SUV-y, auta o podwyższonym nadwoziu, od biedy mogące pokonać niewielkie przeszkody, zdominowały rynek. Zajęło im to dwie dekady z haczykiem.

Źródło: Auto WPROST.pl