Kupując auto nowe od razu wiemy, że za jakiś czas sprzedamy je znacznie taniej. Ale są auta, które tracą mniej niż inne. Które z nich są najlepszą inwestycją w segmencie SUV-ów?
Wartość rezydualna to prognozowana cena samochodu, za jaką będzie go można odsprzedać po określonym czasie. Jak czytamy na stronach IBRM Samar „jednym z kluczowych elementów, mających wpływ na tę wartość, jest wizerunek marki”.
Specjaliści z firmy Info-Ekspert przygotowali ranking 19 miejskich modeli z nadwoziem SUV, bez przedstawicieli segmentu premium. W analizie uwzględniono średnią wartość rezydualną każdego modelu. Założono okres użytkowania 5 lat i średni roczny przebieg 15 tys. kilometrów. Przyjęte parametry realnie określają wykorzystanie auta przez osoby prywatne.
Oto ranking dla aut z segmentu małych SUV-ów:
-
Suzuki Jimny – ceny od 77 900 zł (wartość rezydualna 56,4 proc.)
-
Nissan Juke - 67 900 zł (54,3 proc.)
-
Skoda Kamiq - 67 200 zł (53,8 proc.)
-
VW T-Cross - 71 200 zł (53,0 proc.)
-
Jeep Renegade - 75 000 zł (52,0 proc.)
-
Suzuki Vitara - 64 900 zł (51,4 proc.)
-
Mazda CX-3 - 70 900 zł (51,3 proc.)
-
Fiat 500X - 69 900 zł (51,1 proc.)
-
Renault Captur - 70 900 zł (50,5 proc.)
-
Peugeot 2008 - 79 900 zł (50,1 proc.)
-
Opel Crossland X - 58 400 zł (49,9 proc.)
-
Ford Puma - 69 900 zł (49,8 proc.)
-
Seat Arona - 67 700 zł (49,2 proc.)
-
Hyundai Kona - 73 200 zł (48,0 proc.)
-
Kia Stonic - 64 000 zł (47,9 proc.)
-
Citroen C 3 Aircross - 63 600 zł (47,7 proc.)
-
Citroen C 4 Cactus - 64 700 zł (46,7 proc.)
-
Ford EcoSport - 63 200 zł (46,3 proc.)
-
SsangYong Tivoli - 60 000 zł (43,1 proc.)
Czytaj też:
Top 30 ulubionych aut Kowalskiego. Dacia Duster zdetronizowana
Źródło: IBRM Samar, Info-Ekspert