Które małe SUV-y najmniej stracą na wartości?

Które małe SUV-y najmniej stracą na wartości?

Dodano: 
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara / Źródło: Suzuki
Kupując auto nowe od razu wiemy, że za jakiś czas sprzedamy je znacznie taniej. Ale są auta, które tracą mniej niż inne. Które z nich są najlepszą inwestycją w segmencie SUV-ów?

Wartość rezydualna to prognozowana cena samochodu, za jaką będzie go można odsprzedać po określonym czasie. Jak czytamy na stronach IBRM Samar „jednym z kluczowych elementów, mających wpływ na tę wartość, jest wizerunek marki”.

Specjaliści z firmy Info-Ekspert przygotowali ranking 19 miejskich modeli z nadwoziem SUV, bez przedstawicieli segmentu premium. W analizie uwzględniono średnią wartość rezydualną każdego modelu. Założono okres użytkowania 5 lat i średni roczny przebieg 15 tys. kilometrów. Przyjęte parametry realnie określają wykorzystanie auta przez osoby prywatne.

Oto ranking dla aut z segmentu małych SUV-ów:

  1. Suzuki Jimny – ceny od 77 900 zł (wartość rezydualna 56,4 proc.)
  2. Nissan Juke - 67 900 zł (54,3 proc.)
  3. Skoda Kamiq - 67 200 zł (53,8 proc.)
  4. VW T-Cross - 71 200 zł (53,0 proc.)
  5. Jeep Renegade - 75 000 zł (52,0 proc.)
  6. Suzuki Vitara - 64 900 zł (51,4 proc.)
  7. Mazda CX-3 - 70 900 zł (51,3 proc.)
  8. Fiat 500X - 69 900 zł (51,1 proc.)
  9. Renault Captur - 70 900 zł (50,5 proc.)
  10. Peugeot 2008 - 79 900 zł (50,1 proc.)
  11. Opel Crossland X - 58 400 zł (49,9 proc.)
  12. Ford Puma - 69 900 zł (49,8 proc.)
  13. Seat Arona - 67 700 zł (49,2 proc.)
  14. Hyundai Kona - 73 200 zł (48,0 proc.)
  15. Kia Stonic - 64 000 zł (47,9 proc.)
  16. Citroen C 3 Aircross - 63 600 zł (47,7 proc.)
  17. Citroen C 4 Cactus - 64 700 zł (46,7 proc.)
  18. Ford EcoSport - 63 200 zł (46,3 proc.)
  19. SsangYong Tivoli - 60 000 zł (43,1 proc.)

Czytaj także:
Top 30 ulubionych aut Kowalskiego. Dacia Duster zdetronizowana

Opracował:
Źródło: IBRM Samar, Info-Ekspert

Czytaj także