GLE wchodzi na rynek w topowej wersji, jako GLE 63 4Matic+ oraz GLE 63 S 4Matic+. Obie wersje napędza 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG. Ma moc 571 KM lub 612 KM. W obu przypadkach mówimy o miękkiej hybrydzie, silnik połączony jest z rozrusznikoalternatorem EQ Boost. Auto w obu wersjach ma aktywny napęd 4x4, zawieszenie pneumatyczne i aktywną stabilizację przechyłów, a także bardzo szybką przekładnię TCT 9G.
Mercedes GLE 63 będzie konkurował z Audi RS Q8, który dostarcza 600 KM oraz z BMW X5/X6 M, które mają po 600-625 KM (625 w wersji Competition). Tym samy stało się to, co zwykle, czyli wielka niemiecka trójka zaproponowała auta o porównywalnej mocy i osiągach, a także cenach, choć te ostatnie w przypadku Mercedesa jeszcze nie zostały ujawnione.
O ile w przypadku GLE 63 Mercedes ma konkurentów, o tyle nie ma ich w przypadku najmocniejszej wersji największego SUV-a. Równocześnie z GLE 63 debiutuje bowiem nowy Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+, czyli „Klasa S wśród SUV-ów”. BMW ma takie auto, nazywa się X7, ale póki co nie przedstawiono go w ekstremalnej wersji M.
Tymczasem Mercedes pokazał aż dwie radykalne wersje GLS-a. O pierwszej niedawno pisaliśmy, to Mercedes-Maybach GLS, ultraluksusowe auto. Druga właśnie debiutuje, to wersja sportowa AMG. Jej sercem jest ten sam 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 612 KM, z rozrusznikoalternatorem EQ Boost, co w GLE 63 S.
Dla porządku podajemy przyspieszenie do 100 km/h tych kolosów. GLE 63 przyspiesza w 4 sekundy, GLE 63 S w 3,8 sekundy, a GLS 63 w 4,2 sekundy. Vmax to 250 lub 280 km/h (ograniczenie elektroniczne).
Czytaj też:
Najmocniejsze Q8 nazywa się RS i ma 600 koniCzytaj też:
To naprawdę odjechane terenówki. Nawet 625 KM w nowych „emkach” X5 i X6Czytaj też:
Audi jak Lambo. Mocarne SQ8 ma 435 KMCzytaj też:
To najbardziej luksusowa terenówka Mercedesa. Premiera Maybacha GLS 600