Najmocniejsze Q8 nazywa się RS i ma 600 koni

Najmocniejsze Q8 nazywa się RS i ma 600 koni

Dodano: 
Audi RS Q8
Audi RS Q8 / Źródło: Audi
Dotąd uważano, że mocarne SUV-y Audi nie zasługują na literki RS. Teraz przyszła zmiana, właśnie pokazano nowe Audi RS Q8, topowy model Q.

Konkurencja jest tutaj bardzo mocna. Dopiero co pisaliśmy o BMW X5 M i X6 M (także w wersjach Competition), które trafiły na rynek jako auta 600- lub 625-konne. Swoje dorzucił Mercedes-AMG. Na dniach odbyła się prezentacja wielkich SUV-ów z gwiazdą. Modele GLE 63 i 63 S 4Matic+ mają odpowiednio 571 i 612 KM, a GLS 63 4 Matic+ 612 koni.

Galeria:
Audi RS Q8

Cztery pierścienie nie mogły pozostać w tyle, najmocniejsze SU-y, jakie oferowało Audi, to SQ7 i SQ8. Teraz zdecydowano się dorównać do poziomu konkurencji.

Silnik auta ma 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego dostępnego w przedziale od 2200 do 4500. 4-litrowa jednostka napędowa to turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. Rozpędza kolosa od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a do 200 km/h w 13,7 sekundy. Jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. Ale z opcjonalnym pakietem „Dynamic” prędkość maksymalna została podniesiona do 305 km/h.

Silnik 4.0 TFSI daje sportowe emocje i głośny dźwięk. Jest podwójny układ wydechowy zakończony owalnymi rurami wydechowymi umieszczonymi po dwóch stronach tylnego zderzaka, jak w każdym modelu RS. Jest też opcjonalny układ wydechowy RS Sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych, który daje jeszcze bardziej sportowy dźwięk.

RS Q8 to miękka hybryda (MHEV), która bazuje na 48-voltowej głównej sieci elektrycznej. Ogromna moc jednostki za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic przenoszona jest do stałego napędu na cztery koła Quattro. Czysto mechaniczny mechanizm różnicowy – przekładnia planetarna – rozdziela siłę napędową na przednią i na tylną oś w stosunku 40:60. W przypadku poślizgu więcej momentu napędowego przesyłane jest na oś z lepszą przyczepnością. Na oś przednią może wtedy trafić nawet 70 procent momentu, a na oś tylną 85 procent momentu.

Cała reszta to rzeczy znane z innych modeli RS, wśród nich sportowe adaptacyjne zawieszenie, system regulacji dynamiki jazdy Drive Select, reflektory Matrix LED, ceramiczne hamulce, wirtualny kokpit i kilkadziesiąt systemów wsparcia kierowcy.

Czytaj także:
Audi jak Lambo. Mocarne SQ8 ma 435 KM

Źródło: Audi

Czytaj także