To najmocniejszy AMG w historii. Poznajcie niesamowitego GT Black Series

To najmocniejszy AMG w historii. Poznajcie niesamowitego GT Black Series

Dwustopniowe tylne skrzydło

Tylny pas AMG GT Black Series ma nowy zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, wentylację nadkoli, a także tylne skrzydło o innowacyjnej koncepcji. Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie, a zatem dostosowane do różnych warunków na torze. Drugi, niżej zlokalizowany płat jest mały i wąski, ponieważ taka forma jest idealna dla powietrza płynącego od przodu samochodu.

Kolejnym detalem jest ruchoma klapa w górnym płacie, elektronicznie regulowana w zakresie 20 stopni – zgodnie z warunkami drogowymi oraz wybranym trybem AMG Dynamics. Ma cel: poprawa dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. W płaskiej pozycji klapa zmniejsza opór powietrza, pozwalając na szybsze uzyskanie prędkości maksymalnej. W pozycji pochylonej, dzięki zwiększonej sile docisku tylnej osi, poprawia skuteczność hamowania i stabilność na zakrętach.

Motorsport w pakiecie

Na wybranych rynkach Mercedes-AMG GT Black Series jest na życzenie dostępny z pakietem AMG Track (tylko w połączeniu z kubełkowymi fotelami AMG z włókna węglowego – nie dla USA, Kanady i Chin). Składa się on
z klatki bezpieczeństwa, 4-punktowych pasów bezpieczeństwa dla kierowcy
i pasażera oraz 2-kilogramowej gaśnicy. Lekka, przykręcana klatka ma konstrukcję rurową i jest wykonana z tytanu. Dodatkowo zwiększa i tak znakomitą sztywność samochodu, a tym samym ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy. Podnosi także poziom bezpieczeństwa biernego.

Czytaj też:
Nowe BMW M5: 625 koni i 3,3 s do 100 km/h
Czytaj też:
Prezesem Astona Martina będzie Niemiec z Mercedesa-AMG

Opracował:
Źródło: Daimler