Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m i współczynnik oporu powietrza Cx 0,28. Dzięki krótkim zwisom nadwozia i dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m wnętrze jest przestronne jak w tradycyjnym SUV-ie o większych rozmiarach.
Zaprezentowany właśnie nowy Volkswagen ID.4 to w pełni elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Jest to model o strategicznym znaczeniu dla ofensywy prowadzonej przez markę w dziedzinie elektromobilności.
Nabywcy ID.4 otrzymają auto wyprodukowane w sposób nienaruszający ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Jeśli zechcą ładować jego akumulator energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, ID.4 pozostanie autem neutralnym dla klimatu również w trakcie eksploatacji.
Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m, jest obszerne i solidne. W jego stylistyce dominują opływowe kształty. Design ID.4 wyraża trwałość typową dla SUV-a i w wyrafinowany sposób spełnia wymagania aerodynamiki – współczynnik Cx ma wartość zaledwie 0,28. Oprócz opływowego kształtu nadwozia do tego znakomitego wyniku przyczynia się wiele szczegółowych rozwiązań, na przykład spojler na krawędzi dachu oraz tylne lampy zapobiegające tworzeniu się zawirowań powietrza za autem.
Bryła ID.4 wygląda atletycznie, z kolei duże koła (dostępne będą nawet 21-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich) wskazują na jego sportowy charakter. Szeroka i masywna tylna część karoserii powoduje, że samochód wygląda dynamicznie, a obniżająca się linia dachu sprawia, że samochód wydaje się dłuższy. Tylne słupki dachowe są mocno pochylone.
W ID.4 zastosowano nowe technologie oświetleniowe. Znajdują się wśród nich interaktywne matrycowe diodowe reflektory IQ.Light. Reflektory te emitują sterowane inteligentnie światło drogowe, które skutecznie oświetla nawierzchnię nie oślepiając przy tym kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Tylne lampy w technologii 3D zawierają tzw. dynamiczne kierunkowskazy, w których poszczególne diody zapalają się kolejno od środka ku krawędziom lamp.
Kabinę ID.4 zaprojektowano jako „open space”, podobnie jak we wszystkich modelach Volkswagena z rodziny ID. Panoramiczny szklany dach obejmuje całą długość samochodu. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie jest połączona z tablicą rozdzielczą. Poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy przednimi fotelami i otwierająca się w przypadku uderzenia w bok samochodu. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry i poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1 575 litrów (liczone po dach). Dzięki opcjonalnemu hakowi holowniczemu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1 tony.
Tuż przed tylną osią ID.4 znajduje się elektryczny silnik napędzający koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. Jest to niewielki, lekki i stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM). W ID.4 zastosowano jednostkę o mocy 150 kW (204 KM), której moment obrotowy o wartości 310 Nm jest dostępny od razu po jej uruchomieniu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 160 km/h. W ofercie znajdzie się także ID.4 z silnikiem o jeszcze większej mocy i z napędem na cztery koła.
Czytaj też:
Jakie auto zostanie Samochodem Roku? Znamy kandydatów COTY 2021Czytaj też:
Volkswagen Golf w wersji XL i XXL. Debiut wersji Variant i Alltrack
Volkswagen ID.4