Volkswagen Golf w wersji XL i XXL. Debiut wersji Variant i Alltrack

Volkswagen Golf w wersji XL i XXL. Debiut wersji Variant i Alltrack

Dodano: 
Nowy Volkswagen Golf Alltrack i Variant
Nowy Volkswagen Golf Alltrack i Variant / Źródło: VW
Bardzo długo czekali miłośnicy niemieckiego klasyka, którzy wolą wersję kombi (i uterenowione kombi). Właśnie zadebiutowały dwie nowe wersje Golfa: Alltrack i Variant.

Kompaktowy model w wersji kombi jest teraz bardziej przestronny, dynamiczny i cyfrowy niż kiedykolwiek wcześniej. Ma bogate wyposażenie seryjne i nowe zespoły napędowe, włącznie z hybrydowym (mHEV).

W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz bardziej dynamicznie. Samochód ma 4 633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 686 mm. Wzrost długości wpłynął na zmianę proporcji nadwozia i sprawił, że Golf Variant wydaje się teraz dłuższy i niższy niż model poprzedniej generacji. Przednie i tylne światła standardowo są wykonane w technologii LED.

Więcej miejsca

Zwiększona długość nadwozia i wielkość rozstawu osi przekładają się na korzyści we wnętrzu Golfa Varianta. Samochód mieści pięciu pasażerów, ponieważ wzrost rozstawu osi prawie w całości został wykorzystany na powiększenie kabiny. Długość wnętrza wzrosła o 48 mm (do 1 798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy. Pojemność bagażnika (do górnej krawędzi oparcia tylnego siedzenia) wynosi 611 litrów, czyli o 6 litrów więcej niż w Golfie Variancie poprzedniej generacji.

Po złożeniu oparcia kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1 642 litrów (wzrost o 22 litry w porównaniu z bagażnikiem Golfa Varianta 7. generacji). Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed tylnym zderzakiem.

Hybrydy mild-hybrid

Auto ma nowe zespoły napędowe. Na przykład – eTSI z instalacją o napięciu 48 V i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Napędzany paskiem rozrusznik-alternator o napięciu 48 V, litowo-jonowy akumulator 48 V i silnik TSI współpracują ze sobą jako hybrydowy zespół napędowy typu mild (mHEV). Wszystkie silniki eTSI standardowo współpracują z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Do Golfa Varianta są oferowane również silniki TDI wyposażone w system podwójnego wtrysku czynnika AdBlue i dwa katalizatory SCR.

Nowe, bogato wyposażone już w standardzie linie wyposażenia. Volkswagen zmienił ofertę wyposażenia Golfa Varianta – oprócz podstawowej wersji „Golf” dostępne są wersje „Life”, „Style” i „R-Line”. Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist. Ten ostatni seryjnie ma funkcje awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Do wyposażenia seryjnego należą również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system Car2X oraz bezkluczykowy system uruchamiania silnika. W kabinie do standardu wyposażenia należą Digital Cockpit Pro (cyfrowe wskaźniki), system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym i usługi internetowe We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.

Nowy Golf Alltrack

Wraz z nowym Golfem Variantem debiutuje również druga generacja Golfa Alltracka. Nowy Golf Alltrack – jako crossover, który plasuje się między hatchbackami a SUV-ami – standardowo jest wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION i ma większy prześwit niż Golf Variant. Ponadto, Golf Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2 ton.

Czytaj także:
Nowego Golfa GTI i Golfa GTE można już zamawiać. Ile kosztują?

Galeria:
Nowy Volkswagen Golf Alltrack i Variant
Źródło: VW

Czytaj także