Nowego Golfa GTI i Golfa GTE można już zamawiać. Ile kosztują?

Nowego Golfa GTI i Golfa GTE można już zamawiać. Ile kosztują?

Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI / Źródło: VW
Sportowe wersje Golfów ósmej generacji są już w salonach. Cena 245-konnego Golfa GTI wynosi 149 390 zł, a za Golfa GTE z hybrydowym zespołem napędowym plug-in trzeba zapłacić o 20 500 zł więcej.

Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy.

Dynamiczny silnik, sportowe zawieszenie i stylistyczne elementy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on bardziej cyfrowy i lepiej skomunikowany z otoczeniem. Według Volkswagena wyróżnia się lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 245 KM, a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia.

Z kolei hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 150 KM, hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW) i 6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.

Golf GTI ma już 45 lat. Od początku jego cechy (każdej generacji) to wyróżniająca go stylistyka, przedni napęd, zawieszenie umożliwiające bardzo dynamiczną jazdę, benzynowy silnik chętnie pracujący na wysokich obrotach oraz typowe znaki stylistyczne, jak czerwony pasek na osłonie chłodnicy czy tapicerka foteli ze szkockim wzorem karo.

Nowy Golf GTI jako pierwszy samochód sportowy tej klasy może poruszać się automatycznie do prędkości 210 km/h, co zapewnia system Travel Assist. Jako pierwszy Golf GTI model ósmej generacji został wyposażony w cyfrowe wskaźniki i cyfrowe urządzenia do obsługi różnych funkcji. Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w doskonalszy układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy. System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę.

Hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE osiąga moc systemową 245 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. W porównaniu z poprzednim modelem znacznie zwiększono elektryczny zasięg nowego Golfa GTE – teraz wynosi on 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora. Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h.

Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania baterii spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

Galeria:
Nowy Volkswagen Golf GTI i Golf GTE
Źródło: VW
 0

Czytaj także