Wyciekły zdjęcia i dane przełomowego SUV-a Volkswagena

Wyciekły zdjęcia i dane przełomowego SUV-a Volkswagena

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 Źródło:VW
Przedpremierowo wyciekły zdjęcia nowego Volkswagena ID.4. To pierwszy elektryczny SUV marki.

Zdjęcia przedstawiające produkcyjną wersję SUV-a/crossovera, która początkowo będzie oferowany z napędem na tylne koła i zasięgiem do 500 km, zostały umieszczone w dokumentach złożonych przez VW w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Obrazy są częścią dokumentów, które wszystkie firmy muszą złożyć, aby uzyskać homologację samochodów w Chinach. Z resortu jednak wyciekły.

Zdjęcia pokazują, jak będzie wyglądał ID.4 w wersji produkcyjnej i potwierdzają, że zgodnie z oczekiwaniami będzie on miał podobne cechy konstrukcyjne i cechy jak kompaktowy ID.3, czyli „elektryczny Golf”.

Dokumenty potwierdzają również, że maszyna będzie miała długość 4592 mm, szerokość 1852 mm i wysokość 1629 mm, a rozstaw osi 2765 mm. Początkowy model w Chinach będzie miał układ napędowy o mocy 201 KM.

Volkswagen ID.4

Crossover z napędem elektrycznym będzie kluczowym elementem linii elektrycznych samochodów firmy, dołączając do ID.3, który pojawi się w sprzedaży w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych w 2021 roku.

Wcześniej VW pokazał tylko zakamuflowaną maszynę podczas transmisji internetowej, która odbyła się zamiast planowanej konferencji prasowej na odwołanym salonie samochodowym w Genewie.

Potem ID.4 miał zostać zaprezentowany na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku, ale po przełożeniu tego pokazu z powodu kryzysu związanego z koronawirusem, prezentacja ma się odbyć w ciągu najbliższych kilku miesięcy, być może online.

ID.4 będzie początkowo sprzedawany z jednym silnikiem elektrycznym i napędem na tylne koła. Z bardziej wydajnym układem napędowym, napędem na cztery koła i z dwoma silnikami zostanie zaoferowany w ciągu pierwszych 12 miesięcy sprzedaży, według dyrektora operacyjnego Volkswagena Ralfa Brandstättera.

Jak sugeruje koncepcja wersja ID.Crozz, na której opiera się ID.4, model z napędem na tylne koła powinien generować do 201 KM, co potwierdza teraz wyciek dokumentów. Model z napędem na cztery koła i dodatkowym silnikiem montowanym z przodu uzyska dodatkowe 101 KM.

ID.4 będzie oferowany z szeregiem różnych baterii, z których największa – 83 kWh – pozwoli na pokonanie 500 km.

Podobnie jak Volkswagen Tiguan, ID.4 będzie pozwalał również na szybkie ładowanie, które umożliwi naładowanie akumulatora do 80 proc. maksymalnej pojemności w ciągu 30 minut w systemie 125-150 kW.

ID.4 będzie produkowany w fabrykach w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych i ma mieć status globalnego modelu, w przeciwieństwie do ID.3, który nie jest planowany na rynek USA.

Pojawią się dwie wersje SUV-a ID.4: standardowy model i SUV coupé w stylu auta studyjnego. Ta druga wersja ma nazywać się ID.5 i zostanie pokazana w późniejszym terminie.

– Już w 2020 roku zamierzamy sprzedawać 100 tys. całkowicie elektrycznych Volkswagenów – powiedział Herbert Diess, prezes Grupy Volkswagena podczas prezentacji koncepcyjnego ID.Crozza w 2017 roku. – Ale to dopiero początek. Do 2025 r. roczna sprzedaż powinna wzrosnąć dziesięciokrotnie, do miliona pojazdów.

Czytaj też:
Ilu Polaków chciałoby mieć samochód elektryczny?
Czytaj też:
Debiutują trzy najmocniejsze Golfy: GTI, GTE i GTD

Opracował:
Źródło: Autocar.co.uk