Debiutują trzy najmocniejsze Golfy: GTI, GTE i GTD

Debiutują trzy najmocniejsze Golfy: GTI, GTE i GTD

Nowe Golfy GTI, GTE i GTD
Nowe Golfy GTI, GTE i GTD Źródło: Volkswagen
Miały pojawić się po raz pierwszy na salonie w Genewie, ale ten odwołano. Dlatego Volkswagen podzielił się informacjami na temat najmocniejszych Golfów bez oficjalnej prezentacji.

„Trzyliterkowe” Volkswageny Golfy od zawsze budziły duże emocje. Zwłaszcza GTI, którego charakterystyczne cechy przyciągają amatorów ostrzejszej jazdy już od kilkudziesięciu lat. Debiut pierwszej generacji miał miejsce 44 lata temu. Mocny Golf z silnikiem wysokoprężnym jest na rynku już od 1982 roku, a GTE – hybryda plug-in – od 2014.

Jakie są nowe modele?

Golf GTI. Nowy model został zaprojektowany i opracowany od podstaw jako samochód odpowiadający potrzebom epoki cyfrowej i połączony ze światem zewnętrznym. Nowy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym benzynowym o mocy 245 KM, wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Nowe Golfy GTI, GTE i GTD

Golf GTE. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in Golfa GTE składa się z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 150 KM, silnika elektrycznego o mocy 115 KM, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. W porównaniu z poprzednim Golfem GTE znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km. Za zwiększenie zasięgu odpowiada poprawa aerodynamiki i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

Golf GTD. Samochód o osiągach auta sportowego i bardzo dużym zasięgu jest wyposażony w czterocylindrowy silnik TDI o pojemności dwóch litrów i mocy 200 KM. Silnik Golfa GTD dysponuje maksymalnym momentem obrotowym, który wynosi 400 Nm. Podobnie jak w przypadku wszystkich silników Diesla z turbodoładowaniem w nowym Golfie, także jednostka napędowa Golfa GTD jest wyposażona w dwa katalizatory SCR połączone szeregowo. Nowy system z podwójnym wtryskiem czynnika AdBlue znacznie redukuje emisję tlenków azotu w porównaniu z silnikiem poprzedniego Golfa GTD. Golf GTD standardowo jest wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Trzy Golfy wyróżniają się też wizualnie. Seryjne światła LED są umieszczone nisko i graficznie połączone z osłoną chłodnicy. Wąski pas, który przebiega poniżej pokrywy silnika, rozciąga się na całą szerokość przodu i ma charakterystyczny kolor w zależności od wersji Golfa – czerwony dla GTI, niebieski w GTE i srebrny dla GTD.

Czytaj też:
Nowy VW Caddy. Dostawczak, osobówka, czy wreszcie dwa w jednym?