W marcu tego roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu Kona Electric w czeskim zakładzie Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), zaś w 2018 roku ruszyła produkcja w Korei Płd. Europejska produkcja ma pozwolić skrócić czas oczekiwania klientów na nowe samochody, jak donosi IBRM Samar.
Elektryczny Hyundai Kona po faceliftingu
Kona Electric przeszła serię zmian wyglądu zewnętrznego. Uwagę zwraca pozbawiony grilla nowy przód. Nowoczesny design dodatkowo podkreślają nowe światła LED do jazdy dziennej. Przód uzupełniono o asymetryczny port ładowania, będący cechą charakterystyczną dla modelu Kona Electric. Nowe, ostrzejsze reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki. Reflektory łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkoli, nadając charakterystyczny wygląd. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiać mają aerodynamikę. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o eleganckie satynowe listwy ozdobne. Nowa Kona Electric jest o 25 milimetrów dłuższa od poprzedniej wersji.
Hyundai Kona w środku. Jest nowocześniej
Po raz pierwszy Kona Electric jest wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne funkcje zapewniające wygodę użytkowania, w tym Bluelink, usługi Hyundai LIVE oraz Apple CarPlay i Android Auto. Klienci, którzy wybiorą system audio z 8-calowym ekranem, mogą bezprzewodowo korzystać z Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast dla pasażerów z tyłu przewidziano dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży.
Klienci Kony Electric mogą cieszyć się najnowszą aktualizacją systemu Bluelink, która pozwala im sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy auto jest podłączone do stacji ładowania. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasują do ich planu dnia oraz budżetu. Dzięki funkcji zdalnego ładowania kierowcy mogą rozpocząć i zatrzymać ładowanie poprzez naciśnięcie jednego przycisku w aplikacji Bluelink.
Hyundai Kona. Dwa zespoły napędowe
Zmodernizowana Kona Electric, tak jak poprzednio, oferuje dwa różne elektryczne zespoły napędowe. Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM i sprawia, że auto przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM, dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa – 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.
Czytaj też:
Nowa wyścigówka Hyundai'a. Czy i20 N będzie tak dobry jak i30N?
Nowy Hyundai Kona