W ubiegłym roku z powodu pandemii COVID-19, odnotowano w Unii Europejskiej największy w historii spadek sprzedaży samochodów, jak przypomina IBRM Samar. Unijny rynek aut osobowych skurczył się o 23,7 proc. do 9,9 mln sztuk, co oznacza spadek o 3 miliony egzemplarzy w porównaniu z 2019 r.
2021 rok czasem odbicia od dna
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) przewiduje, że w tym roku zostaną zrobione pierwsze kroki na drodze do ponownego ożywienia rynku, a sprzedaż wzrośnie o około 10 proc. w porównaniu z 2020 r. Oczekuje się, że negatywny wpływ koronawirusa utrzyma się jeszcze w pierwszym kwartale 2021 r., ale rynek powinien rosnąć w drugiej połowie roku, w miarę postępów programów szczepień.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) reprezentuje 15 największych europejskich producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusowych: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars i Volvo Group.
Czytaj też:
Bardzo zły początek roku w salonach samochodowych. Sprzedaż spadła radykalnie