Wybierając ubezpieczenie pojazdu możemy natknąć się na wiele opcji dodatkowych, takich jak: asisstance, ubezpieczenie na wypadek rozbicia szyby czy dodatkowe zabezpieczenie podczas wakacji. Firma Beesafe spytała Polaków czy są zainteresowani tego typu usługami.
Mit: Polacy korzystają wyłącznie z podstawowej oferty ubezpieczeniowej
Czasy, w których klient indywidualny wybierał wyłącznie podstawową opcję ubezpieczenia, należą do przeszłości. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Beesafe wynika, że aż 89 proc. respondentów byłoby zdecydowanie chętnych lub raczej chętnych do skorzystania także z assistance, czyli doraźnej pomocy w przypadku awarii lub kolizji. Co więcej, 2/3 badanych zadeklarowało, że już z takiego rozwiązania korzysta. Tak wysoki wynik nie dziwi, większość ubezpieczycieli promuje takie swoje usługi z dużym powodzeniem.
Polacy stali się wymagający
Można też powiedzieć, że Polacy stają się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o ubezpieczanie się. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że znane są jej zaawansowane rozwiązania obejmujące pełną organizację i pokrycie kosztów usług związanych z naprawą auta wraz z jego transportem z i we wskazane miejsce. Już co piąty z takiej możliwości korzysta.
Fakt: Przed urlopem Polacy rzadko myślą o ubezpieczeniu
Mimo że prawie 60 proc. badanych odpowiedziało, że zna rozwiązanie obejmujące pomoc assistance w podróży zagranicznej, to zaledwie 1/5 z nich udzieliła odpowiedzi twierdzącej zapytana o to, czy rzeczywiście je stosuje. Należy jednak pamiętać, że jeszcze nie tak dawno temu, bo w 2017 r., zaledwie 60 proc. Polaków wybierało samochód jako środek transportu na wakacjach.
Obecnie ta tendencja się zmienia – podróżowanie samochodem wiąże się z komfortem jazdy w mniejszej grupie z osobami, które znamy, gdy zwracamy szczególną uwagę na nasze osobiste bezpieczeństwo. Ma to też przełożenie na decyzję o wyborze ubezpieczenia assistance podczas podróży – 55 proc. badanych wskazało, że takie rozwiązanie jest dla nich na tyle atrakcyjne, że byliby chętni skorzystać z takiej usługi w przyszłości.
Rozważając bliższą podróż do wyboru mamy dodatki do polis OC/AC jak np. ubezpieczenie naszego bagażu – od jego kradzieży lub zniszczenia, co obejmuje również rzeczy przewożone w boksie dachowym. Choć połowa respondentów stwierdziła, że ma świadomość takiej opcji, to tylko 11 proc. z niej korzysta. Takie rozwiązanie w przyszłości rozważyłby co trzeci badany.
Mit: Uważamy ubezpieczenia pojedynczych części auta za niepraktyczne
W przypadku ubezpieczenia szyb aż 76 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu, uznało takie rozwiązanie za przydatne, w kontekście opon odpowiedzi twierdzącej udzieliło nieco mniej, bo 58 proc. respondentów, podobnie jak w przypadku ubezpieczenia akumulatora, którego ubezpieczenie za praktyczne uznało 54 proc. badanych.
Fakt: Polacy (jeszcze) niechętnie korzystają z ubezpieczenia obejmującego podróż hulajnogą czy rowerem miejskim
Już od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania alternatywnymi środkami komunikacji po mieście, w tym elektrycznymi hulajnogami, deskorolkami czy rowerami miejskimi. Można wymienić wiele zalet tego typu transportu. Na pierwszy plan wysuwają się chociażby te związane z ochroną środowiska naturalnego, brak konieczności uciążliwego stania w korkach czy po prostu rozrywka, jaka towarzyszy tego typu przejażdżkom. Czy jednak jako naród myślimy o naszym bezpieczeństwie wybierając hulajnogę lub rower? Okazuje się, że niekoniecznie. Zaledwie 30 proc. badanych zdaje sobie sprawę z możliwości ubezpieczenia się na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia w tzw. transporcie alternatywnym, a tylko co 10. potwierdził, że z takiego rozwiązania korzysta.