Zupełnie nowa Honda HR-V. Teraz jako hybryda e:HEV

Zupełnie nowa Honda HR-V. Teraz jako hybryda e:HEV

Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV Źródło:Honda
Nowy HR-V e:HEV jest napędzany zaawansowanym zespołem hybrydowym Hondy z dwoma silnikami elektrycznymi. Subkompaktowy SUV dołącza do linii modeli e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.

Nowy model według Hondy „prezentuje rzadki kompromis pomiędzy stylistyką SUV-a klasy premium, a wyjątkową przestronnością, zachowując jednocześnie kompaktowe wymiary i oferując łatwy dostęp do wnętrza”.

Chociaż ogólne wymiary pojazdu są podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje więcej miejsca na nogi i ramiona. W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu, tylne siedzenia zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co było możliwe dzięki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa i przemyślanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych.

Dwa silniki elektryczne

Układ hybrydowy Hondy e:HEV składa się on z dwóch kompaktowych, wydajnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Aby zapewnić najwyższą oszczędność, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Dynamikę podnoszą różne tryby pracy - Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym

Wyższe bezpieczeństwo

Nowy HR-V został po raz pierwszy wyposażony w system Honda Sensing i oferuje szeroką gamę wiodących w tej klasie zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. Pakiet zmodernizowano poprzez zastosowanie nowej, jednoobiektywowej przedniej kamery o szerszym kącie i wyższej rozdzielczości oraz szybkich układów przetwarzania obrazu, które stanowią udoskonalenie poprzedniej kombinacji kamery i czujnika radarowego. Udoskonalone pod względem funkcjonowania w warunkach nocnych zostały: system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji z pieszymi (Pedestrian Collision Mitigation Braking System) oraz system minimalizujący skutki kolizji z pojazdami (Collision Mitigation Braking System), który automatycznie uruchamia hamulce, kiedy wykryje na torze kolizyjnym przecinające drogę HR-V pojazdy, w tym rowerzystów i motocykle.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku.

Czytaj też:
Największy SUV Seata został zelektryfikowany. Nowy Tarraco e-Hybrid

Galeria:
Honda HR-V e:HEV
Źródło: Honda