Największy SUV Seata został zelektryfikowany. Nowy Tarraco e-Hybrid

Największy SUV Seata został zelektryfikowany. Nowy Tarraco e-Hybrid

Seat Tarraco e-Hybrid
Seat Tarraco e-Hybrid / Źródło: Seat
Seat Tarraco e-Hybrid to pierwszy zelektryfikowany SUV w portfolio hiszpańskiej marki. Silnik spalinowy 1.4 TSI w połączeniu z jednostką elektryczną dostarcza moc 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Dzięki baterii o pojemności 13 kWh samochód potrafi przejechać w trybie elektrycznym 49 km. Model jest już dostępny w Polsce. Tarraco e-Hybrid jest drugim oferowanym w Polsce zelektryfikowanym modelem hiszpańskiej marki po Leonie e-Hybrid.

Pod maską SUV-a znajduje się zaawansowany napęd hybrydowy plug-in łączący silnik benzynowy 1,4 litra TSI 150 KM z napędem elektrycznym 85 kW i sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Układ napędowy zapewnia łączną moc 245 KM i moment obrotowy 400 Nm. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh umieszczonym nisko w tylnej części SUV-a. Dzięki temu zapewniono bardziej równomierny rozkład masy na podwoziu.

Seat Tarraco e-Hybrid

Pełny potencjał hybrydy

Hybrydowe Tarraco może być napędzane wyłącznie energią elektryczną do osiągnięcia prędkości 140 km/godz. Model zapewnia również zasięg około 49 km (WLTP), zużywając jedynie energię zgromadzoną w akumulatorach. Przy konieczności dłuższych podróży Seat wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i benzynowy, dzięki czemu może zapewnić zasięg do 720 km bez konieczności tankowania.

Samochód zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym, jeśli tylko poziom naładowania akumulatorów na to pozwala. System przełączy się automatycznie na tryb hybrydowy, kiedy pojemność baterii spadnie poniżej określonego poziomu lub jeśli prędkość pojazdu przekroczy 140 km/godz.

Seat Tarraco e-Hybrid

Kierowca ma również możliwość ustalenia pożądanego stopnia naładowania akumulatorów w trybie Hybrid. W przypadku, gdy napęd elektryczny rozładuje akumulator do określonego poziomu, układ przełącza się samoczynnie w tryb hybrydowy. Uzupełnienie akumulatorów poprzez port ładowania umieszczony z przodu samochodu zajmuje 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW lub 5 godzin przy użyciu systemu domowego o mocy 2,3 kW.

Cena Tarraco e-Hybrid w Polsce

Nowy Seat Tarraco e-Hybrid jest już dostępny w polskich salonach hiszpańskiej marki. Ceny modelu w wersji wyposażenia Xcellence zaczynają się już od 2 235 złotych netto miesięcznie przy wyborze leasingu Seat Financial Servies lub 182 900 złotych brutto w przypadku jednorazowej płatności.

Czytaj też:
300-konna Cupra Leon już w Polsce. Ile kosztuje?

Źródło: Seat
+
 0

Czytaj także