Wreszcie jest, nowy McLaren 765LT Spider. Jego produkcja będzie limitowana

Wreszcie jest, nowy McLaren 765LT Spider. Jego produkcja będzie limitowana

McLaren 765LT Spider
McLaren 765LT Spider Źródło: McLaren
McLaren pokazał model 765LT Spider. Jest dostępny do zamawiania. Powstanie tylko 765 egzemplarzy.

Sterowany elektrycznie, jednoczęściowy chowany twardy dach z włókna węglowego (RHT) opuszcza lub podnosi się w zaledwie 11 sekund, przy prędkości do 50 km/h. Elektrycznie sterowana tylna szyba pozwala w pełni cieszyć się „ścieżką dźwiękową LT” z czterowylotowego, w pełni tytanowego układu wydechowego, nawet przy złożonym dachu.

7,2 sekundy do 200 km/h

Model ma 765 KM i 800 Nm, generowanych z 4,0-litrowego silnika McLarena V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Ekstremalnemu samochodowi rozpędzanie się do 100 km/h zajmuje 2,7 sekundy, a od 0 do 200 km/h 7,2 sekundy.

McLaren 765LT Spider

Mamy do czynienia z najszybciej przyspieszającym LT Spider w historii – to o 15 proc. szybsze przyspieszenie niż 720S – z przekładnią zoptymalizowaną pod kątem zaangażowania kierowcy.

Podczas projektowania auta jeszcze większy nacisk położono na minimalizację masy – model jest o 80 kg lżejszy niż 720S Spider jego masa to 1388 kg. Jest jednocześnie tylko 49 kg cięższy niż 765LT coupé.

W całej konstrukcji zastosowano lekkie materiały o wysokiej wydajności, a zaawansowane technologie włókien węglowych zastosowano w elementach nadwozia. Konkretne komponenty zmniejszające masę obejmują tytanowy układ wydechowy (oszczędność 40 proc. w stosunku do odpowiednika ze stali), materiały przekładniowe z Formuły 1 i cieńsze szkło szyb.

McLaren 765LT Spider

Nowe zawieszenie i aerodynamika

Jeśli chodzi o aerodynamiczną siłę docisku to jest ona o 25 proc. większa niż w 720S Spider. Zwiększono też dynamikę podwozia, ze specjalnie zaprojektowanymi sprężynami i amortyzatorami LT, zwiększonym przednim rozstawem kół, niższym przednim zawieszeniem i unikalnym oprogramowaniem dla połączonego hydraulicznego zawieszenia Proactive Chassis Control II.

Standardowo montowane są w aucie 10-ramienne ultralekkie kute felgi aluminiowe i wykonane na zamówienie opony P Zero Trofeo R opracowane przez partnera technicznego McLarena, firmę Pirelli.

Wnętrze zostało zainspirowane sportami motorowymi z wyścigowymi fotelami z włókna węglowego, tunelem środkowym z włókna węglowego, odsłoniętą podłogą z włókna węglowego i lekką Alcantarą na całej powierzchni. Klimatyzacja i system audio nie wchodzą w skład standardowego wyposażenia, aby zmniejszyć wagę, ale można je zamówić bez dodatkowych kosztów.

Do auta dostępne są pakiety MSO Clubsport i MSO LT Black Pack oraz wiele indywidualnych opcji MSO (McLaren Special Operations).

Czytaj też:
Hubert Hurkacz i McLaren 720S. Miłość od pierwszego wejrzenia?

Źródło: McLaren