Variant czy wariat? Volkswagen wycenił najmocniejszego Golfa R w wersji kombi

Variant czy wariat? Volkswagen wycenił najmocniejszego Golfa R w wersji kombi

Volkswagen Golf R Variant
Volkswagen Golf R Variant Źródło: Volkswagen
Nowy Volkswagen Golf R Variant to jak dotąd najmocniejszy i najbardziej dynamiczny Golf kombi Volkswagena. Ile kosztuje to auto?

Golf R Variant z silnikiem o mocy 320 KM to wszechstronne, komfortowe, rekreacyjno-rodzinne kombi oraz sportowe auto w jednym. Zasługa w tym, między innymi, napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring, która zapewnia płynny podział momentu obrotowego między kołami tylnej osi.

Rodzinne auto i dynamika jazdy

Podobnie jak kompaktowy Golf R, także Golf R Variant dysponuje nowo opracowanym napędem na cztery koła z selektywną kontrolą podziału momentu obrotowego między koła tylnej osi. W tym przypadku nowy mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale – w razie potrzeby – także między tylne koła. Zdecydowanie zwiększa to zwinność Golfa R Variant podczas pokonywania zakrętów i zapewnia nie tylko optymalną trakcję w każdych warunkach, ale również neutralne zachowanie i wysoki poziom precyzji prowadzenia.

Poprzez system VDM (Vehicle Dynamics Manager) napęd na cztery koła jest połączony z innymi systemami układu przeniesienia napędu, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Układ jezdny Golfa R w wersji kombi dopracowywano na kultowej Północnej Pętli toru Nürburgring, podobnie jak było w przypadku hatchbacka.

Driftowanie w kombi

Z opcjonalnym pakietem R Performance, Golf R Variant dysponuje dodatkowymi profilami jazdy – Special i Drift. W profilu Special najważniejsze parametry układu przeniesienia napędu są skonfigurowane na potrzeby dynamicznej jazdy po Północnej Pętli toru Nürburgring. Profil jazdy Drift, stosowany z dala od dróg publicznych, również odkrywa zupełnie nowe pokłady dynamiki jazdy i sprawia, że jazda poślizgiem jest znacznie bardziej bezpieczna i przyjemniejsza.

Golf R Variant jest napędzany 2-litrowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem z serii EA888. Czwarta generacja tej jednostki napędowej osiąga 320 KM i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h za pomocą opcjonalnego pakietu R Performance można zwiększyć do 270 km/h.

Znakomite możliwości także w codziennym użytkowaniu

Nawet ze sportowym zawieszeniem i sportowymi detalami typowymi dla modeli spod znaku R, pod względem funkcjonalności na co dzień Golf R Variant nie ustępuje typowym kombi. Na przykład w trybie jazdy Comfort – jednym z czterech standardowych profili jazdy – Golf R Variant dostosowuje do komfortowej jazdy parametry silnika, skrzyni biegów, amortyzatorów i układu kierowniczego, a także napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring.

Kombi może pochwalić się także sporą ilością miejsca. Duży rozstaw osi Golfa R Variant – o 50 mm większy niż w hatchbacku – zapewnia przestronne wnętrze. Korzystają na tym w szczególności pasażerowie zajmujący miejsce na tylnej kanapie. Maksymalna pojemność bagażnika liczona po złożeniu oparcia kanapy i do dachu wynosi 1642 litry.

Volkswagen wycenił podstawową wersję Golfa R Varianta na 209 tys. zł.

Czytaj też:
Volkswagen rozpoczyna sadzenie ośmiu hektarów lasów w Polsce

Źródło: Volkswagen